ژانویه 15
بازدید : 1056
نظرات : بدون دیدگاه
پیشرفت توانایی ها با کتابخوانی

امام علی (ع): «هرکس که با کتاب ها آرامش یابد . راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد.»   برای داشتن کودکی اهل مطالعه و کتاب خوان در خانه انجام داد، اهمیت دادن به خواندن کتاب برای تمام اعضای خانواده است. زمانی که نوزاد به دنیا می‎آید، کتاب خواندن برای او ضروری است. در […]

امام علی (ع): «هرکس که با کتاب ها آرامش یابد . راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد.»

 

برای داشتن کودکی اهل مطالعه و کتاب خوان در خانه انجام داد، اهمیت دادن به خواندن کتاب برای تمام اعضای خانواده است. زمانی که نوزاد به دنیا می‎آید، کتاب خواندن برای او ضروری است. در این زمان کودک شما معنی کلمات را متوجه نمی‎شود اما شنیدن صدای شما، توجه او را نسبت به اصوات برمی‎انگیزاند و به او کمک می‎کند تا مهارت‎های شنیداری‎اش را توسعه دهد.

 

در هر سنی که کودک شما قرار دارد؛ کتابخوانی برای او، فرصتی برای در آغوش گرفتن و محبت کردن به اوست. با قرار دادن کتابخوانی به عنوان یک برنامه مداوم در میان سایر فعالیت‎های روزانه کودک خود، کتاب جزئی از زندگی او خواهد شد که با آن اوقات خوشی را نیز سپری می‎کند.

 

کتابخوانی به ساخت دایره لغات کودک شما کمک می‎کند، قدرت تجسم او را تحریک می‎کند و منجر به پیشرفت توانایی برقراری ارتباط در او خواهد شد. در حقیقت هر چه بیشتر برای صحبت کردن با کودک‌تان زمان بگذارید، پیشرفت و رشد او نیز سریع‎تر خواهد شد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما