ژانویه 22
بازدید : 1042
نظرات : بدون دیدگاه
۹ راهکار برای افزایش ایمنی در خانه

اگر نمی‌خواهید در یک چشم به هم زدن سلامت و حتی جان فرزندتان به خطر بیفتد، به ریزه‌کاری‌هایی که برای ایمن کردن خانه رعایت کردن‌شان ضروری است توجه کنید. تنها در روزهای اول بعد از تولد نیست که فرزندتان در خطر است. شاید خفگی در خواب و حمام جدی‌ترین خطری باشد که نوزاد چند روزه […]

اگر نمی‌خواهید در یک چشم به هم زدن سلامت و حتی جان فرزندتان به خطر بیفتد، به ریزه‌کاری‌هایی که برای ایمن کردن خانه رعایت کردن‌شان ضروری است توجه کنید. تنها در روزهای اول بعد از تولد نیست که فرزندتان در خطر است. شاید خفگی در خواب و حمام جدی‌ترین خطری باشد که نوزاد چند روزه شما را تهدید می‌کند، اما در ماه‌های بعد هم فرزندتان با هزار و یک خطر دیگر روبه‌رو خواهد بود که اگر نسبت به آن ها بی‌توجه باشید برای‌تان گران تمام می‌شود.

 

ناایمن بودن خانه در سال اول زندگی فرزندتان و تا چند ماه بعد از راه افتادنش می‌تواند شما را با مشکلاتی روبه‌رو کند که حتی احتمال وقوع‌شان را هم نمی‌دهید. برای محافظت از بچه ها نیازی ندارید که آن ها را در جایی محبوس کنید یا بیست و چهار ساعت شبانه روز مراقب آن ها باشید. در این جا به ۹ راهکار ساده که می تواند به شما برای داشتن خانه ای امن تر کمک کند، اشاره شده است.

 

۱. در بالا و پایین پله های خانه از درهای مخصوص استفاده کنید و آن ها را اگر ممکن است به دیوار بچسبانید.
۲. وقتی بچه ها در آب یا در اطراف آب هستند، کاملا همه حواستان متوجه آن ها باشند.
۳. تخت بچه ها را خالی از اشیای دیگر بکنید و مطمئن باشید که آن ها تنها و به پشت و در یک تخت می خوابند.
۴. در خانه تمرینی برای فرار در موقع آتش سوزی با آن ها داشته باشید و در خروج از خانه را موقع بروز این حوادث به آن ها نشان دهید.
۵. یک دستگاه هشدار دهنده مونوکسیدکربن در همه طبقات خانه به خصوص در نزدیکی اتاق خواب ها داشته باشید و باتری های آن را هر شش ماه کنترل کنید.
۶. همه داروها را از دسترس و دید بچه ها دور نگه دارید. حتی داروهایی که هر روز مصرف می کنید. حواستان مراقب داروهایی که در جاهای دیگر گذاشته اید نظیر قرص های درون کیف و ویتامین های روی کانتر آشپزخانه باشد.
۷. همه مواد شوینده و محصولات سمی و شیمیایی را از دسترس بچه ها دور نگه دارید.
۸. تا جای ممکن تلویزیون ها را به دیوار آویزان کنید تا جای مطمئنی باشند یا این که آن ها را روی یک میز با ارتفاع کم و محکم قرار دهید.
۹. بیرون پنجره ها را نرده بزنید تا از بیرون افتادن و رفتن بچه ها جلوگیری کنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما