ژانویه 23
بازدید : 2357
نظرات : بدون دیدگاه
۱۰ توصیه برای بیدار کردن کودکان در صبح

آلارم های ساعت صبح ها به صدا در می آید و به سرعت خاموش می شوند و درگیری های صبح آغاز می شود! اگر خود را درگیر بیدار کردن کودکتان در صبح می بینید شما تنها نیستید. بسیاری از والدین می گویند که آنها آلارم ساعتشان را یک ساعت زودتر تنظیم می کنند تا زمان […]

آلارم های ساعت صبح ها به صدا در می آید و به سرعت خاموش می شوند و درگیری های صبح آغاز می شود! اگر خود را درگیر بیدار کردن کودکتان در صبح می بینید شما تنها نیستید. بسیاری از والدین می گویند که آنها آلارم ساعتشان را یک ساعت زودتر تنظیم می کنند تا زمان کافی برای بیدار کردن کودکشان داشته باشند. در بسیار از موارد، به نظر می رسد که برخوردها و تنبیه هایتان اثری ندارد. این ده مرحله مهم بین زمان بیدار شدن و خروج از خانه و گذاشتن بچه در مهد کودک و رفتن به محل کار را درنظرداشته باشید.

 

۱. ناز و نوازش کردن

ساعت ۶ صبح است و ساعت شما زنگ می زند. یا بچه گریه می کند. به هرحال یکی از این اتفاق ها می افتد. شما باید ۱۰ دقیقه قبل بیدار شده باشید. به حدی خسته هستید که چشم هایتان نمی بیند. اما بچه خود را از تختش بیاورید و شروع به درآغوش گرفتن و ناز و نوازش او بکنید. با این کار روز هریک از شما بهتر شروع می شود. این ناز و نوازش های روزانه به اندازه قهوه صبح برای بیدارکردن شما حیاتی هستند. وقتی به ساعت نگاه می کنید و می بینید که ساعت ۶:۲۰ دقیقه شده، این قانون را فراموش نکنید.

 

۲. هل نکنید!

اگر سوار هواپیما شده باشید حتما شنیده اید که مهمانداران تاکید دارند که مسافران قبل از کمک به دیگران ابتدا ماسک اکسیژن خود را بگذارند. این در مورد از خواب بیدار شدن صبحگاهی هم صدق می کند. نمی توانید قبل از این که خودتان از خواب بیدار شده اید، بچه تان را برای روز جدید آماده کنید. این نیازمند چای صبحگاهی است. در این صورت هم خودتان و هم بچه سریع حاضر می شوید.

 

۳. اسباب بازی در دست داشته باشید.

بچه ها به توجه شما نیاز دارند. اما شما هم باید لباس بپوشید و حاضر شوید. برای همین در کمد دنبال لباس مناسب می گردید و شاید هم پیدا نکنید. بچه شروع به گریه می کند. شما هم شروع به آواز خواندن می کنید تا ساکت شود. بچه ساکت نمی شود و توجهی نمی کند. عقربه ها با سرعت جلو می روند و شما به یک اسباب بازی نیاز دارید. شاید هم دو سه تا بهترین اسباب بازی ها آن هایی هستند که چراغ می زنند و سر و صدای زیادی دارند.

 

حواس بچه را پرت کردن کلید اصلی موفقیت شماست. اگر نمی توانید اسباب بازی را پیدا کنید، بچه تان احتمالا یک جفت جوراب در شلوغی اتاق شما برای بازی کردن پیدا می کند. ساعت ۶:۳۰ شده است. به هرحال هرطور شده لباس می پوشید. این بهترین شیوه بلند شدن نیست ولی چاره ای ندارید. حالا باید توجه بچه را جلب کنید و زمان حیاتی است. بچه شما سرانجام راضی است.

 

۴. از بقیه کمک بخواهید.

از همسرتان یا هرکس که اطراف شماست کمک بخواهید. می توانید وقتی مشغول درست کردن صبحانه هستید، از او بخواهید پوشک بچه را عوض کند. همه فکر می کنند سخت ترین کار را دارند. حالا نوبت قانون شماره پنج است.

 

۵. با زمان بازی کنید.

برای خودتان زمان بگیرید. ببینید چه مدت برای تست کردن نان زمان صرف می کنید. یا چه مدت طول می کشد شیر را در لیوان بریزید و ناهار بچه را آماده کنید؟ ببینید ساعت چند شده. آیا رکورد روز قبل خود را زده اید؟ به سمت در بروید و وسایل را داخل ماشین بگذارید و خودتان را استاد کارهای روتین صبح بدانید. اما یک چیز را فراموش کرده اید. که همیشه فراموش می کنید. غذا برای خودتان. اما بچه شما بهانه گیری می کند. پاهایش را به زمین می کوبد و غر می زند.

 

۶. غذا در دست داشته باشید.

درست در لحظاتی که بچه در حال غر زدن است، چیزی که دوست دارد را به او بدهید تا بخورد. سریع سراغ یخچال بروید و غذای خودتان را هم آماده کنید و در کیف بگذارید.

 

۷. بهترین چیزها را انتظار داشته باشید

از نظر ذهنی آماده باشید. تا جایی که می توانید شب قبل همه کارهایتان را انجام دهید. ظرف ها را بشویید و غذا درست کنید و ظرف ناهار را آماده کنید و لباس ها را پهن کنید. خودتان صبح از خودتان تشکر می کنید. باور کنید نود درصد استرس های صبحگاهی شما برطرف می شود و این عالی است.

 

۸. خودتان را برای بدترین چیزها آماده کنید.

اما خب مسلما شب هایی هم هستند که نمی توانید همه چیز را آماده کنید. برای این که آخرین کاری که در دنیا می خواهید انجام دهید شستن ظرف ها و مرتب کردن آشپزخانه است. این قابل درک است. خیلی نگران نباشید. صبح که شد، قانون هل نکنید را به یاد بیاورید. باید این را زمانی که در خانه دور خود می چرخید و حتی فرصت هم زدن تخم مرغ را هم ندارید، به خودتان تکرار کنید. شاید این روزها وقت نداشته باشید به سرو وضع خود رسیدگی کنید.

 

۹. چک کردن دوباره همه چیز

هرگز خانه را بدون کنترل و چک کردن همه چیز ترک نکنید. به سرو وضع خود هم دقت کنید. آیا همه چیز را برداشته اید؟ آیا بچه شما مناسب با هوای بیرون لباس پوشیده؟

 

۱۰. از مسیر و رانندگی لذت ببرید.

آخرین و مهم ترین نکته در ترافیک سنگین صبحگاهی این است که سعی کنید حضوری فعال داشته باشید و اگر هم خواستید یک دوربین یا گوشی تلفن در دسترس داشته باشید تا لحظه مهم را ثبت کنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما