فوریه 22
بازدید : 1732
نظرات : بدون دیدگاه
فراگیری عادات خوب

بچه ها و کودکان کوچک، حتی بچه های دو ساله، علاقۀ خیلی زیادی به کمک کردن دارند. اگر صبور و خلاق باشید، مطمئن باشید خیلی بیشتر از آنچه شما فکر می کنید از دستشان برمی آید. این کار باعث می شود وقتی بزرگتر شدند، در کارهایشان اعتماد به نفس و شور و اشتیاق داشته باشند. […]

بچه ها و کودکان کوچک، حتی بچه های دو ساله، علاقۀ خیلی زیادی به کمک کردن دارند. اگر صبور و خلاق باشید، مطمئن باشید خیلی بیشتر از آنچه شما فکر می کنید از دستشان برمی آید. این کار باعث می شود وقتی بزرگتر شدند، در کارهایشان اعتماد به نفس و شور و اشتیاق داشته باشند.

 

هر رفتاری که از آن ها می بینید و خوشتان می آید را جلوی خودشان به زبان بیاورید. این کار باعث می شود با شور و شوق بیشتری باز آن کار را تکرار کنند. بچه هنگام تولد، عاری از عادت خوب یا بد می‌باشد و چنان که می‌توانیم از ابتدا او را عادت به خوردن و گریه نکردن بدهیم، به همان طریق می‌توانیم او را تحت اختیار خود، دارای عادات مختلف گردانیم.

 

برای اینکه طفل بعداً در زندگی فقط متکی به اراده و نفس خود باشد و به مشکلات زندگی پنجه درافکند، باید او را عادت داد که چطور با مسائل روزانه زندگی مقابل شده و برای آن‌ها راه حل پیدا کند.

 

البته ممکن است مکرر در اشتباهات زیادی بیفتد، ولی همان اشتباهات سبب تجربه او شده و در رفع آن‌ها خواهد کوشید، پس خانه برای طفل باید طوری باشد که در آن اشتباه کرده و در همان جا اصلاح گردد و در عین حال بداند که محبت او در دل اطرافیان کم و زیاد نخواهد شد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما