مارس 3
بازدید : 2393
نظرات : بدون دیدگاه
تصویرسازی کودک از جهنم

برخی والدین به دنبال ایجاد تصویر محبت‌ آمیزی نسبت به خدا در کودک هستند اما به دلیل ندانستن راه و روش درست، تصویر ترسناکی از خدا در ذهن کودکان می‌سازند.   برای حک کردن رفتارهای خوب و پسندیده و از بین بردن رفتارهای منفی، کودکان را از آتش جهنم و قهر و غضب خداوند می […]

برخی والدین به دنبال ایجاد تصویر محبت‌ آمیزی نسبت به خدا در کودک هستند اما به دلیل ندانستن راه و روش درست، تصویر ترسناکی از خدا در ذهن کودکان می‌سازند.

 

برای حک کردن رفتارهای خوب و پسندیده و از بین بردن رفتارهای منفی، کودکان را از آتش جهنم و قهر و غضب خداوند می ترسانیم که این کاری غلط است، زیرا کودکان از وابستگی و دلبستگی بالایی به منابع قدرت و حمایت برخوردارند. قهر و عتاب و عذاب و دوری از موجودی قدرتمند و حامی می تواند ترس، دلهره و اضطراب فراوانی را برای آن ها داشته باشد.

 

کودک از چگونگی و چیستی بهشت و دوزخ آگاهی ندارد و صرفاً بر پایه ی شنیده ها این تصور در او پدید آمده است که مثلاً بهشت، باغ زیبایی است و در آن انواع خوردنی ها و اسباب بازی ها برای آنان وجود دارد. در آن جا می توان دوچرخه سواری و تاب بازی کرد، زیرا حیاط آن برای هر نوع بازی وسیع است و درختانی که در آن وجود دارند، محیط مناسبی را برای قایم موشک بازی پدید آورده اند.

 

تصور کودک از جهنم، مقداری آتش بر روی هم انباشته است. او هرگز گمان نمی کند که او نیز ممکن است روزی در این آتش جای داشته باشد و یا گمان کند که می تواند در هر صورت خود را از آن خلاص کرده و یا سوزشش را به طریقی متحمل شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما