آوریل 3
بازدید : 905
نظرات : بدون دیدگاه
چند توصیه بعد از آمدن فرزند دوم

به کودک اجازه دهید نوزاد را در آغوش گیرد. واکنش‌های نوزاد را برای کودک توصیف کنید. برای مثال «او دوست دارد تو به آرامی با او رفتار کنی» این توضیحات موجب بهتر شدن روابط میان آنان و لذت بردن از همدیگر خواهد شد. بدرفتاری‌های جدی مانند صدمه‌زدن به نوزاد باید سریع پاسخ داده شود. کودک […]

به کودک اجازه دهید نوزاد را در آغوش گیرد. واکنش‌های نوزاد را برای کودک توصیف کنید. برای مثال «او دوست دارد تو به آرامی با او رفتار کنی» این توضیحات موجب بهتر شدن روابط میان آنان و لذت بردن از همدیگر خواهد شد. بدرفتاری‌های جدی مانند صدمه‌زدن به نوزاد باید سریع پاسخ داده شود. کودک باید بفهمد که صدمه‌زدن به نوزاد قابل قبول نیست و با انضباط خاصی با او برخورد می‌شود.

 

اگر او می‌گوید «نوزاد جدید را دوست ندارم» به او نگویید این احساس بد است بلکه به او اجازه ابراز احساس خود را حتی منفی بدهید. زمانی که رفتار کودک‌تان مطلوب است او را تشویق کرده و به او توجه کنید. مدت زمانی را در طول روز به کودک اختصاص دهید و سعی کنید حتی یک یا دو دقیقه با او تنها باشید. از او نظرخواهی کرده و اجازه دهید برای خودش تصمیم بگیرد. زمانی که شیرخوار خواب است و کودک به آرامی بازی می‌کند او را تشویق کنید.

 

احساس خود را به کودک نشان دهید و به او بگویید دوستش دارید تا او نیز احساسات خود را برای شما بیان کند. خودتان را برای واکنش‌های کودک آماده کنید. اگر کودک با مشکلات توالت رفتن مواجه شده و یا… او را سرزنش و یا تنبیه نکنید. به جای آن هنگام انجام رفتار مناسب او را تشویق کنید و مدت زمان بیشتری را با او بگذرانید.

 

با او مجادله نکنید و با نامطلوب بودن حضور یک نوزاد جدید در جمع خانوادگی در بعضی مواقع موافقت کنید و مواظب باشید به کودک احساس گناه و یا تقصیر از احساسات منفی‌اش را القا نکنید. اگر کودک بیشتر از ۳۰ دقیقه آرام مانده است کنار او بروید. اگر دراز کشیده و زمان خوابیدن نیست او را تنها نگذاشته و با او باشید و برای تشویق کردن او از قبل برنامه‌ریزی کنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما