آوریل 5
برچسب ها :
بازدید : 1834
نظرات : بدون دیدگاه
پذیرش نقش مادری و پدری

امام علی(ع) در گفتار خویش راجع به حق مادر فرموده است: «این مادر است که به توی فرزند از ثمره قلبش غذا داد، غذایی که کسی به کسی نمی دهد این مادر است که با چشم و گوشش، و با دست و پایش و خلاصه با تمام اعضا و با تمام وجودش آن هم با […]

امام علی(ع) در گفتار خویش راجع به حق مادر فرموده است: «این مادر است که به توی فرزند از ثمره قلبش غذا داد، غذایی که کسی به کسی نمی دهد این مادر است که با چشم و گوشش، و با دست و پایش و خلاصه با تمام اعضا و با تمام وجودش آن هم با نهایت خوشرویی و خوشحالی تو را از تمام آسیب ها حفظ نمود.»

 

با تولد کودک رابطه مادر و فرزندی ایجاد می شود که زمینه حالات و جهت گیری های بعدی فرزند را نسبت به جهان پیرامون تعیین می کند. پس باید توجه خاصی به وضعیت روحی مادران داشت. بسیاری از فرزندان موفقیت های خود را مرهون رفتار والدین به ویژه مادر می دانند.

 

مادر با تشویق فرزندان می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس در آن ها شود اما باید توجه داشت که توقع زیاد و ایده آلی موجب احساس ضعف و کمبود در فرزند می شود. نکته اینجاست که مادران ناراضی و آن هایی که حس مثبتی نسبت به مسائل به ویژه مسائل خانوادگی ندارند این حس را به فرزندان به ویژه پسران خود منتقل می کنند.

 

البته این تاثیر بر دختران نیز وجود دارد فقط مسئله اینجاست که دختران این تاثیرات را در زمان حال و با دریافت آن بروز می دهند اما پسران ممکن است در زمان حال واکنشی نشان ندهند اما در زمان بلوغ و بزرگسالی آثار این نارضایتی خفته را از خود نشان داده و نسبت به زندگی زناشویی بدبین تر شوند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما