آوریل 11
برچسب ها :
نویسنده : محسن عباسی ولدی
بازدید : 2113
نظرات : بدون دیدگاه
چه کسی شخصیت محوری است!؟

از نگاه تربیت دینی بدون تردید می توان گفت که در درجۀ اول جز شخصیت چهارده معصوم (ع) هیچ کسی نمی تواند قلۀ شخصیت محوری را از آن خود کند. این چهارده خورشید همیشه تابنده، همان شخصیت هایی هستند که فطرت انسان براساس شناخت و گرایش به آن ها آفریده شده است.   البته شخصیت […]

از نگاه تربیت دینی بدون تردید می توان گفت که در درجۀ اول جز شخصیت چهارده معصوم (ع) هیچ کسی نمی تواند قلۀ شخصیت محوری را از آن خود کند. این چهارده خورشید همیشه تابنده، همان شخصیت هایی هستند که فطرت انسان براساس شناخت و گرایش به آن ها آفریده شده است.

 

البته شخصیت کسانی که در مسیر آن بزرگواران بوده و به کمال رسیده اند نیز می تواند در درجات بعدی، از شخصیت های محوری باشند؛ شخصیت هایی مثل حضرت عباس (ع) یا حضرت زینب (س) و کسانی مثل سلمان، ابوذر، مقداد و… البته شهدا و علمای ربانی معاصر، وقتی در مسیر آن شخصیت های محوری قرار می گیرند می توانند در درجۀ بعدی در ردۀ  شخصیت های محوری قرار بگیرند.

 

بچه ها به دنبال قدرت و حکمت و علمی هستند که فراتر از قدرت و حکمت و علم انسان های زمینی باشد، تمام این ویژگی ها در شخصیت فطری اهل بیت (ع) وجود دارد.

 

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما