انگیزۀ گرایش به جنس مخالف

عمده ی دخترهایی که گرایش به جنس مخالف دارند، دارای فقر عاطفی هستند که این فقر بر خانواده‌ی آن ها حاکم است. وقتی پدر و مادر نتوانند نقش خود را به درستی بازی کنند، فرزندان هم نقش خود را خوب بازی نمی‌کنند و به بی راهه می‌روند. نقش پدر، فقط نان آور بودن برای خانه […]

عمده ی دخترهایی که گرایش به جنس مخالف دارند، دارای فقر عاطفی هستند که این فقر بر خانواده‌ی آن ها حاکم است. وقتی پدر و مادر نتوانند نقش خود را به درستی بازی کنند، فرزندان هم نقش خود را خوب بازی نمی‌کنند و به بی راهه می‌روند. نقش پدر، فقط نان آور بودن برای خانه نیست؛ بلکه آوردن علاوه بر روزیِ حلال یکی از نقش های مهم پدر تامین عاطفی و محبت به فرزندان است.

 

کودکان در سن نوجوانی، به جنس مخالف گرایش پیدا می‌کنند؛ والدین باید کنار آن ها قرار گرفته و به طور صحیح، نیازهایشان را برآورده کنند. دخترها در این سن، به یک شخصِ حمایت گر نیازمندند و پدر می‌تواند این نقش را برای آن ها ایفا کند. پدر باید گاهی نقش دوست پسر را برای دخترش داشته باشد؛ مثلاً با هم به گردش بروند، چیزی بخورند و گفتگوهای دوستانه داشته باشند. در روایات آمده است نگاه محبت آمیز پدر به فرزندان عبادت است؛ بنابراین پدر و مادر با اغنای عاطفی فرزندان از انحراف آن ها جلوگیری خواهند کرد. پدر و مادر باید در جایگاه پدر و مادریِ خود قرار بگیرند تا کودکان نیز به درستی در جایگاه فرزندی قرار گیرند و به بیراهه نروند.

 

در آغاز بلوغ، یعنی حدود سیزده یا چهارده سالگی، کشش و علاقه به جنس مخالف به عنوان یک نشانه طبیعی پدیدار می‌شود و هیجان‌های گوناگونی را در وجود نوجوان برمی‌انگیزد. این کشش تند که برآیند بیداری میل جنسی و رشد عاطفی است، باعث می‌شود که بعضی از نوجوانان به افرادی از جنس مخالف که چند سالی با آن ها فاصله سنی دارند نزدیک شده و دور از چشم پدران و مادران خود با یکدیگر به گفتگوهای صمیمانه بپردازند یا قرارهای عاشقانه بگذارند.

 

نوجوان، به تدریج، با میل شدید درونی و تحت تأثیر همسالان از بیرون، به جنس مخالف نزدیکتر می شود. پس برقراری رابطه با جنس مخالف که برایند طبیعی بیداری میل جنسی و رشد عاطفی است، در این دوره رخ می دهد. شدت این کشش در اوایل نوجوانی یعنی حدود ۱۲ سالگی کمتر بوده و به تدریج افزایش می یابد.

 

این کشش به جنس مخالف کاملا طبیعی است و غدد درون ریز بدن نوجوان بیکار ننشسته و کار خودشان را خواهند کرد. وقتی صفات ثانویه جنسی پیدا می کنی و به عنوان یک زن یا مرد، تغییراتی در بدن رخ می دهد، یعنی دیر یا زود جنس مخالف برایت معنایی دیگر پیدا خواهد کرد.

 

  • انگیزه دختر و پسر از دوستی

به دلیل تفاوت های زیادی که بین دخترها و پسرها وجود دارد دخترها بیشتر تحت تأثیر مسائل عاطفی و روانی و پسرها تحت تأثیر مسائل جسمی و جنسی قرار دارند. مردان در ارتباط با زنان نخست در پی تماس جنسی هستند و پس از آن دلبستگی عاطفی پیدا می کنند، ولی زنان نمی خواهند به چنین رابطه ای برسند و در صورت تجربه آن احساس گناه می کنند. همچنین مردان بیشتر به تماس جسمی و زنان به قدم زدن و گفتگوی عاشقانه رغبت نشان میدهند

 

  • تصور دختر و پسر از دوستی

بعضی از پسران ایرانی داشتن دوست دختر را نوعی محبوبیت قدرت اجتماعی و موفقیت برای خود محسوب می کنند و در شرایطی که توانایی تشکیل خانواده از طریق ازدواج را ندارند عده ای از انان نیاز های جنسی و عاطفی خود را از طریق دوستی های افراطی بر طرف می نمایند. متقابلا بعضی از دختران ارتباط با پسران را نوعی جذابیت برای خود تلقی می کنند و متاسفانه اکثر قریب به اتفاق این دختران تصور میکنند که این دوستی ها به ازدواج منتهی می شوند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما