آوریل 23
بازدید : 2833
نظرات : بدون دیدگاه
ارتباطی از جنس لبخند

ابراز علاقه و توجه به بچه های کوچک تر آسان تر است. بچه ها درک مستقیمی از اطرافشان دارند. ابراز علاقه روشی برای مطمئن کردن کودکی است که به نوازش و اطمینان بین والدین و خودش نیاز دارد.   کودکان نوپا ممکن است همیشه درک نکنند که چه می گویید ولی والدین می توانند با […]

ابراز علاقه و توجه به بچه های کوچک تر آسان تر است. بچه ها درک مستقیمی از اطرافشان دارند. ابراز علاقه روشی برای مطمئن کردن کودکی است که به نوازش و اطمینان بین والدین و خودش نیاز دارد.

 

کودکان نوپا ممکن است همیشه درک نکنند که چه می گویید ولی والدین می توانند با صدای آرام و مهربان با کودکان گفتگوی مثبت داشته باشند. اغلب لحن صدای شما منظورتان را از کلماتتان بیان می کند.

 

ارتباط چهره به چهره نیز مهم است. گاهی والدین نمی دانند که کودکان چه درکی از چهره آنها دارند. به آینه نگاه کنید. گذراندن وقت با کودکان، در هر سن و شرایطی، بسیار جالب است. این کار، اعتماد به نفس و حس استقلال کودک را تقویت می کند.

 

وقتی به فرزندتان می رسید، به چشم هایش نگاه کنید، دست هایش را بگیرید، نوازشش کنید، با او بازی کنید و با هم قدم بزنید. به او بگویید دوستش دارید و از داشتن او خوشحالید، کودک مشتاق شنیدن این جمله ها و کلمات است.

 

با رشد خانواده و کودک، بچه ها مایل اند بدانند که آنها را دوست دارید و برایتان ارزشمند هستند. اگر زبانشان را بدانیم می توانیم پیام های عشق را به آنها برسانیم. به طور مرتب به آنها ابراز علاقه کنید. اوقاتی را جهت گذراندن با آنها در نظر بگیرید و عصبانی نشوید تا ارتباط تان قطع نشود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما