لیست هزینه های یک نوزاد

هیچ وقت نگران روزی فرزند نباشیم. این روزها اما گرانی قیمت‌ها و شرایط اقتصادی شاید نگرانی‌هایی را برای تامین هزینه‌های بیمارستان، پزشک و لوازم مورد نیاز به وجود بیاورد. بهتر است با چند مورد از این هزینه ها آشنا شوید.

پدر و مادرانی که برای نخستین مرتبه انتظار به دنیا آمدن کودکی را می کشند بد نیست بدانند که علاوه بر کودک باید انتظار مخارج زیادی را داشته باشند. مخارجی که برای کودک خود پیش بینی می کنید فقط قسمتی از برنامه شما هستند. بسیاری مخارج دیگر نیز کاملا پیش بینی نشده در انتظار شما هستند.

 

برنامه هایی مانند مهد کودک، پزشک، هزینه های مراقبتی و… حساب بانکی پدر و مادر را خالی خواهد کرد. اغلب زوج ها دوست دارند جنسی را که دوست دارند پس از یک جستجوی کامل با بهترین قیمت تهیه کنند. ولی در نظر داشته باشید که با وجود یک نوزاد شما می بایست در بعضی ساعات از نزدیکترین مکان موجود به هر قیمتی که شده جنس خود را تهیه کنید. این موارد از جمله سرفصل هایی است که شما درکنار هزینه های نوزاد پیش رو خواهید داشت.

 

  • لوازم اضافی نوزاد

شاید شما تنها یک شیشه شیر برای نوزاد خود در نظر گرفته باشید. اما همیشه شیشه تمیز و آماده نیست. شما به یک یا چند شیشه شیر، پستانک، سر شیشه ای، لوازم بهداشتی نیاز دارید. همین مورد را درباره بیشتر وسایل و لباس هایی که تهیه کردید در نظر بگیرید.

 

  • قبوض آب و گاز

همه افراد که تجربه کودکیاری دارند خوب می دانند که دمای اتاق نوزاد باید کمی گرمتر از بزرگسال باشد. شما با افزایش هزینه آب و برق مواجه خواهید شد. نوزاد علاوه بر گرمای بیشتر نیاز به شستشو و نظافت بیشتری نسبت به بزرگسال دارد. یکی از هزینه ها آب و گاز است که بی شک با حضور نوزاد بالا می رود.

 

  • هزینه های مراقبت

هزینه های مراقبت از کودکان امروزه بسیار سنگین است. خودتان را برای هزینه پرستار کودک یا مهد کودک آماده کنید. هر چند که از مهد کودکهای دولتی هم می توان استفاده کرد. اما شما هزینه مراقبتی کودک را در نظر بگیرید تا زمانی که نیاز به این کار داشتید با کمبود مواجه نشوید.

 

هزینه های پرستاری مادر

تغذیه با شیر مادر یک امر کاملا طبیعی و صحیح است. اما گاهی باید مانند یک پرستار مجهز باشید. ممکن است کودک شما از شیر مادر تغذیه نکند. شما مجبور به استفاده از شیرخشک، شیردوش، پدهای بهداشتی نشت شیر، یا کیسه ها وب طری های نگهدای شیر استفاده کنید.

 

  • لباس کودک

نوزادان بسیارسریع رشد می کنند. زودتر از آنچه تصور کنید لباس هایی که برای چندین ماه آنان در نظر گرفته اید برایشان کوچک است. ممکن است یک یا دو مرتبه بیشتر لباسی را نپوشیده باشد ولی دیگر قابل استفاده نباشد. می توانید آن ها را هدیه بدهید ولی برای نوزادتان باید مدام لباس تهیه کنید.

 

  • هزینه های پیش بینی نشده بیمارستان

هرچه شما میزان هزینه زایمان و بستری مادر و نوزاد را دربیمارستان انتخابی بدانید. باز هم هنگام ترخیص با یک صورتحساب پیش بینی نشده مواجه خواهید شد. هزینه های پوشک اضافی، دستمال مرطوب، پستانک و دیگر مصنوعات برای شما پیش خواهد آمد.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما