شباهت فرزند به مادر

شنیدن صدای مادر سبب می شود که در کودک بسیاری از سیستم های مختلف مغز فعال شود. مغز انسان نه تنها با صدای مادر فعال می شود بلکه به وسیله آن رشد هم می کند.

همان طور که مادران بر روی کودکان خود تاثیر می گذارند این روابط دو سویه است، کودکان نیز بر روی مادران خود تاثیر خواهند داشت. به این معنا که مادران و کودکان به طور بیولوژیکی به یکدیگر وابسته هستند و این یک راه عمیق ارتباطی بین آن ها و علت شباهت فرزند و مادر است. البته بسیاری از روش های دیگر نیز جهت داشتن یک رابطه خارج از این وضعیت وجود دارد که در بسیاری از خانواده ها همچنان دیده می شود.

 

  • پیوند زیست محیطی بین مادر و فرزند

شنیدن صدای مادر سبب می شود که در کودک بسیاری از سیستم های مختلف مغز فعال شود. صدای مادران همواره در ذهن ما وجود دارد به نحوی که اگر شما در یک فروشگاه شلوغ و پر جمعیت مادرتان صدایتان بزند می توانید آن را به راحتی تشخیص دهید. کودکان به طور کاملا مشخص به صدای مادرشان پاسخ می دهند.

 

مغز کودکان زمانی که صدای مادرانشان را می شنوند، بخش های بسیار خاص مغزشان فعال می شود. نگاه کردن به یک نوزاد می تواند برای تمامی افراد لذت بخش باشد اما اگر شما مادر باشید این نگاه کردن بسیار متفاوت خواهد بود. به این دلیل است که «هورمون عشق» یا همان اکسیتوسین از مغز ترشح می شود.

 

کودکان بسیاری از ترس ها را از مادران خود به ارث می برند. پاسخ های ترسناک مادران می تواند به راحتی با محرک های ترس فرزندانشان هم خوانی داشته باشد. برخی از ترس ها و واهمه ها نیز می تواند از طریق مادران به کودک منتقل شود.

 

  • رشد مغز با صدای مادر

مغز انسان نه تنها با صدای مادر فعال می شود بلکه به وسیله آن رشد هم می کند. مادران در طول دوران بارداری می توانند با جنین خود صحبت کنند این کار به رشد مغزی کودک بسیار کمک خواهد کرد. سلول های جنین از طریق جفت منتقل می شود. این سلول ها در حقیقت بخشی از سلول ها مادر هستند که ما می توانیم ژن مادران مان را از آن به ارث ببریم و در واقع می تواند علت شباهت فرزند به مادر باشد.

 

در حالی که جنین در رحم مادر است بسیاری از مواد ژنتیکی از طریق جفت را دریافت کرده و رشد می کند. جفت به شریان های جنین متصل می شود که این یک کانال دو طرفه است. مادران با سلول های خود وارد اندام نوزاد می شوند و سلول های عضلات قلب و عصب ها را تشکیل می دهند.

 

مادرانی که در حین یا پس از بارداری فوت می کنند و صاحب فرزند پسر هستند، سلول های مردانه در مغز و قلب و کلیه آن ها یافت می شود. این سلول ها در حقیقت به مادران کمک می کند تا سلامت بمانند و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را نیز در مادران کاهش می دهد. در واقع شما بخشی از سلول های مادرتان هستید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما