جولای 12
بازدید : 1487
نظرات : بدون دیدگاه
تشویق کودک برای استفاده از عینک

یکی از مشکلات رایج بینایی در بین کودکان به ویژه در سنین مدرسه نزدیک‌بینی است که با تشخیص پزشک قابل درمان است و معمولا این کودکان باید از عینک استفاده کنند اما آیا فرزندتان به همین آسانی از عینک استقبال می‌کند یا از آن دسته کودکانی است که نیاز به عینک دارد ولی به دلایل […]

یکی از مشکلات رایج بینایی در بین کودکان به ویژه در سنین مدرسه نزدیک‌بینی است که با تشخیص پزشک قابل درمان است و معمولا این کودکان باید از عینک استفاده کنند اما آیا فرزندتان به همین آسانی از عینک استقبال می‌کند یا از آن دسته کودکانی است که نیاز به عینک دارد ولی به دلایل مختلفی از زدن عینک سرباز می‌زند؟

فرزند شما از اینکه مورد تمسخر قرار گیرد، می‌ترسد

در یک آزمایش اخیر چشم پزشکی متوجه می‌شوید که فرزند شما دچار نزدیک‌بینی است و تنها با استفاده از عینک طبی این مشکل برطرف می‌شود. اما فرزندتان از عینک زدن خود داری می کند. چرا؟ یکی از دلایل معمول آن مسخره شدن توسط گروه همسالان است. اما باید بدانید استفاده نکردن از عینک و ضعف در بینایی مسائل مهم تری در یادگیری او ایجاد خواهد کرد.

اعتماد به نفس او را افزایش دهید
به او بگویید با عینک بسیار زیباتر است. با اینکه ممکن است شانه بالا بیاندازد و بگوید تنها شما هستید که این حرف را می‌زنید اما او همچنان دوست دارد از زبان شما جملات مثبت بشنود.
می‌توانید برایش مثال هایی از بازیگران، آهنگسازان و افراد موفق و مشهوری که از عینک استفاده می‌کنند بزنید و همچنین به او بگویید او تنها کسی نیست که عینک خواهد داشت. همچنین به او بگویید که بقیه همکلاسی‌هایش ممکن است چنین مشکلی را به زودی بفهمند و آنها نیز از عینک استفاده کنند.

بر فواید عینک تاکید کنید
به او تاکید کنید که با استفاده از عینک کارایی او در مدرسه بالاتر می‌رود. برای او درباره نزدیک بینی توضیح دهید و اینکه عینک چطور می‌تواند به شفاف‌تر دیدن او در کلاس کمک کند. در این سن او به اندازه ای بزرگ است که بفهمد عینک برای او زندگی را آسان‌تر و بهتر می‌کند. به او نگهداری تمیز و مناسب از عینک را یاد دهید و برایش یک جا عینکی زیبا و جذاب بخرید.

معلم را در جریان بگذارید
اگر فرزندتان با وجود تمامی توضیحات، تشویق و حمایت شما همچنان بابت عینک زدن شکایت دارد با معلم او صحبت کنید. ممکن است او نسبت به مسخره کردن فرزند شما در کلاس بی‌خبر باشد. پس او را آگاه کنید. صحبت و تذکر معلم به برخی از بچه‌ها تاثیر مثبت و فوری داشته و به تمسخر فرزندتان پایان خواهد داد.

به او اجازه انتخاب دهید
خوشبختانه، صدها مدل فریم عینک مختلف برای بچه‌ها وجود دارد. همانطور که بودجه خود را در نظر می‌گیرید به او اجازه دهید تا عینکش را خودش انتخاب کند، مدلی که با آن راحت‌تر است و به او بیشتر می‌آید. هر چقدر فرزندتان در پروسه انتخاب عینک درگیرتر باشد علاقه او به استفاده از آن بیشتر می‌شود‌. سعی کنید تا از عینک به عنوان یک مد و زیبایی استفاده کند نه چیزی که زیبایی ظاهر او را کم می‌کند.

تنها زمانی که بزرگ می‌شود‌ می‌تواند از لنز استفاده کند
با گذر زمان فرزند شما هر روز از عینک استفاده خواهد کرد. نظرات منفی که از گروه همسالانش می گیرد به تدریج کمتر شده و او با آسودگی بیشتری از عینک استفاده می‌کند.

زمانی که فرزندتان کمی بزرگ‌تر و پخته‌تر شود، می توانید برایش لنز در نظر بگیرید. بعضی بچه‌ها ممکن است لنز را به عینک ترجیح دهند در نتیجه به مراقبت، توجه و دقت بیشتری نیاز دارند. بهتر است از یک متخصص چشم مشورت بگیرید تا میزان استفاده از لنز را کنترل کند. زیرا لنز با هر شیوه زندگی سازگاری ندارد و ممکن است برای بعضی افراد استفاده از عینک پیشنهاد بهتری باشد.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما