جولای 19
بازدید : 1323
نظرات : بدون دیدگاه
آگاهی و تربیت جنسی

زمانی که دختران و پسران به بلوغ می ­رسند و ناگهان میل جنسی­ شان بیدار می­شود والدین چطور باید با این مسئله برخورد کنند؟ این مسئله همان بحث تربیت جنسی کودکان و نوجوانان است که بحث گسترده ای دارد اما چیزی که ما می ­گوییم بهتر است والدین همیشه آن را رعایت کنند این است […]

زمانی که دختران و پسران به بلوغ می ­رسند و ناگهان میل جنسی­ شان بیدار می­شود والدین چطور باید با این مسئله برخورد کنند؟
این مسئله همان بحث تربیت جنسی کودکان و نوجوانان است که بحث گسترده ای دارد اما چیزی که ما می ­گوییم بهتر است والدین همیشه آن را رعایت کنند این است که اطلاعات صحیح و درست در خصوص رابطه­ جنسی را برای فرزندان شان تهیه کنند تا آنها درمقابل این مسائل واکسینه شوند.

دقیقا مانند زمانی که یک میکروب از طریق واکسن وارد بدن تان می ­شود تا بدن را برای بیماری جدید مقاوم کند. در این زمینه هم باید اطلاعات دقیق و درست و متناسب با سن به بچه ­ها داده شود تا آنها با اطلاعات درستی که دارند گرفتار مشکلات و مسائل جنسی نشوند. یک نکته ­ای را باید اینجا بگوییم که بهتر است مادر و پدرها فکر نکنند اگر این اطلاعات را در دسترس نوجوان­شان قرار ندهند، او خودش هم این اطلاعات را به دست نمی­ آورد.
اینطور نیست، بچه ­ها این اطلاعات را به دست خواهد آورد و با توجه به گستردگی اینترتت و فضای مجازی ما نمی­ توانیم از این مسئله پیشگیری کنیم اما می ­توانیم اطلاعات صحیح را به فراخور سن­ شان به آنها بدهیم که مانند واکسن عمل کند و برای فرد مشکلی ایجاد نکند.
وقتی فرزند ما اطلاعات صحیح را داشته باشد و بدانند چه مسائلی ممکن است برایش پیش بیاید آنوقت است که از آسیب ­ها و ناهنجاری هایی که در این حوزه وجود دارد مطلع می شود و از آنها آگاهی پیدا می­ کند و حواسش را جمع می­ کند و به سمت آنها نمی­رود اما وقتی نوجوان اطلاعاتی ندارد اگر خودش بخواهند دنبال این چیزها برود قطعا آسیب­ هایی را تجربه می ­کند که بعضا قابل جبران نیست.

چه زمانی باید اطلاعات مربوط به مسائل جنسی را در اختیار فرزندان قرار دهیم؟
بهتر است حوالی بلوغ شان این اطلاعات را به فرزندان مان بدهیم. بچه ها باید بدانند در این دوران چه اتفاقی برای بدن شان می افتد و چه مسائلی پیش می­ آید. باید در باره­ رابطه جنسی، پرده­ بکارت، اینکه یک رابطه­ جنسی پر خطر چه مشکلاتی را برای­شان ایجاد می ­کند، چه بیماری­های مقاربتی وجود دارد، اینکه رابطه ایمن را بدانند و اینکه چه اتفاقاتی منجر به بارداری می ­شود و… اگر بچه ­ها از این مسائل اطلاع داشته باشند، با مشکلات کمتری در آینده روبرو می­ شوند.

بعضی از پدر و مادرها فکر می کنند اگر این اطلاعات را به فرزندان­شان بدهند ممکن است احترام­ بین ­شان از بین برود، نظرتان در این خصوص چیست؟
نه اصلا اینطور نیست. والدین فکر می­کنند بچه ­هایشان از چیزی با خبر نیستند در حالیکه الان در مدارس بچه ­ها اطلاعات کامل دارند. والدین نباید فکر کنند که اگر چیزی به بچه­ هایشان نگویند، آنها از ماجرای بلوغ و مسائل جنسی با خبر نمی ­شوند. اگر والدین اطلاعات درست را به فرزندان­شان بدهند خیلی بهتر است تا آنها از اطلاعات غلط دیگران استفاده کند.

پدر و مادرها بایددر چه شرایطی به فرزندشان این مسائل را بگویند؟
بهتر است برای صحبت درباره­ این مسائل حوالی دوران بلوغ اقدام کنند. باید به فرزندشان بگویند که سن تو دارد به دوره­ بالغ بودن می­رسد، از این به بعد این اتفاقات را تجربه می کنی.

کدامیک از والدین بهتر است در این خصوص با فرزندشان صحبت کنند؟
متناسب با جنس کودک، والد هم جنسش با او در این خصوص گفت و گو کند و اطلاعات لازم را در اختیارش قرار بدهد.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما