جولای 22
بازدید : 1289
نظرات : بدون دیدگاه
ورزش‌های رزمی برای کودکان بیش فعال مناسب است؟

متخصصان تغذیه در این زمینه نکاتی را مدنظر دارند که رژیم غذایی در طی دوران حاملگی یا حتی کمبود برخی ویتامین‌ها و موادمعدنی می‌تواند منجر به بیش‌فعالی شود اما این مساله هنوز کاملا ثابت نشده است ولی از طرفی هم نمی‌توانیم این قضیه را ندیده بگیریم و احتمالش را به طور کامل رد کنیم.کنترل بیش […]

متخصصان تغذیه در این زمینه نکاتی را مدنظر دارند که رژیم غذایی در طی دوران حاملگی یا حتی کمبود برخی ویتامین‌ها و موادمعدنی می‌تواند منجر به بیش‌فعالی شود اما این مساله هنوز کاملا ثابت نشده است ولی از طرفی هم نمی‌توانیم این قضیه را ندیده بگیریم و احتمالش را به طور کامل رد کنیم.کنترل بیش از حد کودک بیش‌فعال، طولانی شدن و عمیق‌تر شدن روند این بیماری را به دنبال دارد. به همین علت است که ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم وقتی کودک بیش‌فعالی دارند و فضای خانه‌شان هم اجازه نمی‌دهد که کودک به اندازه کافی فعالیت داشته باشد، او را بیشتر به پارک و فضاهای طبیعی ببرند. این‌گونه کودکان را باید به طور منظم به باشگاه‌های ورزشی برد تا بتوانند در روز چند ساعت ورزش کنند و انرژی‌شان تخلیه شود.

کودک بیش‌فعال را حتما باید به یک روانشناس برد تا حرکات اصلاحی را به او آموزش بدهد. اینگونه اطفال نیاز به توجه و تشویق بیشتری دارند. ما به والدین یاد می‌دهیم که هر وقت کودک بیش‌فعالشان رفتار آرام و خوبی انجام داد، به او جایزه و پاداش بدهند و کودک را به سمت رفتارهای آرام و باطمأنینه سوق بدهند. برخلاف تصور برخی از والدین و یا توصیه اطرافیان هرگز نباید کودکان مبتلا به بیش‌فعالی را به سمت ورزش‌های خشن و رزمی مثل کاراته و بوکس هدایت کرد.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما