آگوست 4
بازدید : 1210
نظرات : بدون دیدگاه
رفتارهای پرخطر والدین

والدین در تربیت فرزندان باید روش‌ها و رفتارهایی را به کار بگیرند که بتوانند فرزندانی قوی و با سلامت و قدرت روانی بالا بزرگ کنند. برای داشتن فرزندانی سالم به لحاظ جسمی و روانی راه آسانی پیش روی والدین نیست و برای رسیدن به نتیجه نسبتا مطلوب داشتن مطالعه کافی و ارتباط با متخصصان و […]

والدین در تربیت فرزندان باید روش‌ها و رفتارهایی را به کار بگیرند که بتوانند فرزندانی قوی و با سلامت و قدرت روانی بالا بزرگ کنند. برای داشتن فرزندانی سالم به لحاظ جسمی و روانی راه آسانی پیش روی والدین نیست و برای رسیدن به نتیجه نسبتا مطلوب داشتن مطالعه کافی و ارتباط با متخصصان و مشاوره گرفتن از کارشناسان برای پدرومادرها الزامی است.

 

۱. لوس کردن فرزندان

هیچ پدر و مادری نمی‌خواهد فرزندش ناراحت باشد اما زمانی که مراقبت از کودکان افراطی شود آنها در آینده عذاب خواهند کشید. کودکانی که از ابتدا با سختی‌ها روبرو می‌شوند در آینده نیز راه‌های بیشتری را برای مبارزه با این سختی‌ها امتحان و کشف می‌کنند. زمانیکه به کودک اجازه‌ مبارزه با مشکلاتش داده نمی‌شود،‌ او به توانایی‌هایش بی‌اعتماد می‌شود. در حالی که سختی‌ها بخشی از زندگی و فرصتی برای رشد کودک هستند.

۲. گفتن این جمله که او از همه بهتر است!

زمانی که والدین به فرزندشان می‌گویند که او در همه چیز فوق‌العاده است از کوچکترین کارها تا بزرگترین آنها، فرزندان تفاوت میان فوق العاده و معمولی بودن را نمی‌فهمند و برای به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر تلاش نمی‌کنند.

۳. دور نگه داشتن کودک از واقعیت‌ها

گفتن واقعیت به کودکان سخت است. زندگی سخت است و واقعیت این است که کسی نمی‌تواند به جای دیگری سختی بکشد و نباید این کار را بکند. هنگامی که کودکان به طور مرتب از واقعیت دور نگه داشته می‌شوند و دائما از آنها حمایت شود بدون آنکه در جریان سختی‌های زندگی قرار بگیرند، حس می‌کنند که مشکلات و قوانین برای آن‌ها رخ نمی‌دهد. در عوض آنها به ساخت قوانین مخصوص خود می‌پردازند و از دیگران نیز انتظار دارند که خود را با قوانین آنها هماهنگ کنند و به این ترتیب در کودکی و بزرگسالی و در اجتماع با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما