آگوست 27
بازدید : 1176
نظرات : بدون دیدگاه
ورود به شبکه های اجتماعی در سن ۱۰ تا ۱۲

طی این دوره پیش از نوجوانی، بسیاری از بچه ها در جستجوی استقلال بیشتر هستند. حتی اگر حس استقلال طلبی برجسته هم نشود، در این زمان استفاده از اینترنت برای انجام تکالیف مدرسه، کشف منابع جدید برای سرگرمی، ورزش و سایر جذابیت ها آغاز می شود. رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال همچنین زمانی است […]

طی این دوره پیش از نوجوانی، بسیاری از بچه ها در جستجوی استقلال بیشتر هستند. حتی اگر حس استقلال طلبی برجسته هم نشود، در این زمان استفاده از اینترنت برای انجام تکالیف مدرسه، کشف منابع جدید برای سرگرمی، ورزش و سایر جذابیت ها آغاز می شود. رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال همچنین زمانی است که والدین نه تنها باید نگران نوع فعالیت های فرزندان خود در فضای آنلاین باشند بلکه زمان و میزان کار با اینترنت نیز اهمیت می یابد.

در واقع وظیفه شما(والدین) این است که آنها را در مدیریت استقلال خود همیاری کنید. محدودیت هایی را در کیفیت و زمان آنلاین بودن فرزندان اعمال کنید و مطمئن شوید که آنها در فعالیت های دیگر ماننند ورزش، موزیک و کتابخوانی مشارکت دارند.

در حدود۱۲ سالگی، کودکان شروع به شکل دادن استدلال ها و مهارت های خود می کنند. با افزایش مهارتها، فرزندان به سمت شکل دادن ارزش های موردنظر خود حرکت کرده و از گروه همسالان نیز الگوهای بسیاری را دریافت می کنند. در صورتی که تا پیش از این، آنها منعکس کننده ارزش ها و الگوهایی دریافتی از والدین خود بوده اند.

در این رده سنی بسیار مهم است که مفهوم و اهمیت “باور” مورد توجه قرار گیرد. درک این مساله برای بچه ها واجب است که تمام مشاهدات آنها در فضای اینترنت، حقیقی و با ارزش نیست، همانطور که تمام توصیه های دوستانشان نمی تواند باارزش باشد. یک راه خوب برای نزدیکی به هدف مذکور آن است که فرزندان را به جستجو در اینترنت حول موضوعاتی چون ورزشکاران و یا موسیقیدانان محبوب، موارد مورد علاقه درسی و … تشویق کنید.

– در این رده سنی، فرزندان خیلی بیشتر از قبل به جستجو و شناسایی در دنیای دیجیتال برای سرگرمی و یا حتی برای انجام تکالیف مدرسه می پردازند.

– پسرها بیشتر به وبگردی و شناسایی سایت های بازی و سرگرمی(با محتوای خنده دار) علاقه مند هستند که البته گاهی اوقات ممکن است محتوای چنین سایت هایی برای سن آنها مناسب نباشد.
– فرزند شما ممکن است در سایت هایی که “هر کسی می تواند مطالب خود را ارسال کند”(سایت های محتوای تولیدی توسط کاربران)، به جستجو بپردازد، این دسته از سایت ها را حتما با فرزندتان مشاهده کرده و در رابطه با محتوای آنها قوانینی را وضع کنید و در نهایت از همراهی و مشاهد سایت با فرزند خود لذت ببرید.

– چنانچه فرزندتان از تولید محتوا برای سایت های مذکور(در بالا) لذت می برد، در رابطه با آنچه که تولید و جایی که ارسال می کند با او بحث کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای تولید شده فاقد اطلاعات شخصی باشد.

– ممکن است فرزندتان تجربه کار با شبکه های اجتماعی را آغاز کند و بخواهد یک پروفایل شخصی ایجاد کند، اما توجه داشته باشید که او(در ره سنی ۱۰ تا۱۲ سال) برای فیسبوک کم سن و سال است و استانداردها معمولا سن ۱۳ سال را به عنوان شاخص حداقلی برای کار با این شبکه اجتماعی قرار می دهند.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما