سپتامبر 16
بازدید : 1137
نظرات : بدون دیدگاه
خطرات ناشی از پخش عکس‏‌های کودکان در شبکه های اجتماعی

در همه دنیا پلیس به دلیل  به والدین اخطار می‌‏دهد که عکس فرزندان‌‏شان را در شبکه‌‏های اجتماعی منتشر نکنند. اینجا ۴ دلیل خیلی خوب داریم که چرا بهتر است والدین این اخطار را جدی بگیرند :   ۱.عکس‌‏های کودکان بلافاصله بازیچه دست مجرمین مسائل جنسی و مزاحم‌‏های حریم خصوصی افراد می‌‏شود. غریبه‌‏ها می‌‏توانند از این […]

در همه دنیا پلیس به دلیل  به والدین اخطار می‌‏دهد که عکس فرزندان‌‏شان را در شبکه‌‏های اجتماعی منتشر نکنند. اینجا ۴ دلیل خیلی خوب داریم که چرا بهتر است والدین این اخطار را جدی بگیرند :

 

۱.عکس‌‏های کودکان بلافاصله بازیچه دست مجرمین مسائل جنسی و مزاحم‌‏های حریم خصوصی افراد می‌‏شود. غریبه‌‏ها می‌‏توانند از این عکس‌‏ها سواستفاده کرده و حتی محل زندگی کودک و خانواده‌‏اش را پیدا کنند.
۲.گذاشتن عکس کودکان مثال بدی از عدم حفاظت اطلاعات شخصی است؛ مثل والدینی که اجازه می‌‏دهند حریم خصوصی آنها در اینترنت به‌‏نمایش گذاشته شود.
۳.عکس‌‏های کودکان، سرقت هویت و نام و نشان افراد را ساده‌‏تر می‌‏کند. به‌‏خصوص برای غریبه‌‏هایی که از طریق این عکس‌‏ها پروفایل کاربران را دستکاری می‌‏کنند تا به کودکان دیگر یا سایر نوجوانان دسترسی پیدا کنند.
۴.عکس‌‏ها می‌‏تواند به زورگویی منجر شوند. البته که از نظر والدین این عکس‌‏ها شیرین و دوست داشتنی‌‏اند، ولی بعدها وقتی که بچه‌‏ها به سن بلوغ رسیدند ممکن است به‌‏خاطر انتشار زیاد این عکس‌‏ها، قربانی زورگویی شده و مورد آزار قرار بگیرند.

 

کشورهای زیادی درباره محکم‌‏تر کردن قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی، در حال گفتگو و تبادل نظر هستند، تا بتوانند از حریم خصوصی کودکان بهتر محافظت کنند. این قانون سفت و سختی است که به‌‏صورت عطف به‌‏ماسبق نیز قابل اجراست. به این معنا که حتی بچه‌‏های بالغ می‌‏توانند از والدین‌‏شان، به‌‏دلیل گذاشتن عکس‌‏ها به‌‏صورت غیرقانونی شکایت کنند.

هم‌‏اکنون مساله حفاظت اطلاعات شخصی، مدتی است که باعث نگرانی شده است که البته فقط شامل عکس کودکان نمی‌‏شود. در روزگار فعلی و با وجود سیستم‌‏های شناسایی چهره‌‏ و سرقت اطلاعات، شما باید در مورد جزییاتی که راجع خودتان آشکار می‌‏کنید، مراقب باشید.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما