ژانویه 8
بازدید : 749
نظرات : بدون دیدگاه
اهمیت مسواک زدن

پیامبر عزیز ما خیلی به مسواک زدن اهمیت می‌داد. رسول خدا(ص) هر روز چند بار قبل از خواب مسواک میزد. او همچنین دستور میداد که هر شب قبل از خواب، مسواکش را بالای سرش بگذارند تا بلافاصله پس از بیدار شدن بتواند مسواک بزند. پیامبر(ص) حتی در سفرها هم مسواک زدن را فراموش نمی‌کرد.

فایده‌ی مسواک زدن فقط تمیز شدن و سفید شدن دندان‌ها نیست؛ این کار، فایده های دیگری هم دارد که در سخنان اهل بیت به آنها اشاره شده است. تمیز شدن فضای دهان که محل عبور غذاست، افزایش قدرت بینایی، محکم شدن لثه، افزایش اشتها، تقویت حافظه، دوری از وسوسه‌ها، شادمانی فرشتگان و رشد قدرت سخنوری، بخشی از این فایده‌هاست. بالاتر از همه ی اینها هم اینکه مسواک زدن باعث خشنودی خدا می‌گردد. حتما می‌دانی که خشنودی خدا چه خیرات و برکاتی به همراه می‌آورد و چه آسیب‌ها و خطرهایی را از ما دور می سازد.

مسواک زدن، در روابط ما با دیگران تأثیرهای خوبی به جای می‌گذارد. اگر ما مسواک بزنیم، کسی از گفت و گو با ما رنجیده نمی‌شود و بوی دهانمان کسی را آزار نمیدهد.

پیامبر عزیز ما خیلی به مسواک زدن اهمیت می‌داد. رسول خدا(ص) هر روز چند بار قبل از خواب مسواک میزد. او همچنین دستور میداد که هر شب قبل از خواب، مسواکش را بالای سرش بگذارند تا بلافاصله پس از بیدار شدن بتواند مسواک بزند. پیامبر(ص) حتی در سفرها هم مسواک زدن را فراموش نمی‌کرد. یکی از وسایلی که حتما در سفرها با خود می برد، مسواک بود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما