ژانویه 14
بازدید : 690
نظرات : بدون دیدگاه
به بهترین شکل ممکن قرض را پس می‌داد

حضرت محمد(ص) نیز مانند همه ی مردم، گاهی از دیگران قرض می گرفت؛ ولی او همیشه سروقت قرض خود را پس میداد و ثانیا بهتر از آنچه را که گرفته بود، به دهنده ی قرض، باز می گرداند. پیامبر(ص) اگر درهم های نامرغوب قرض می گرفت، درهم های سالم و خوب پس می داد.

کسانی که قرض می گیرند، اگر دو عمل را انجام بدهند، مردم خیلی راحت تر به یکدیگر قرض خواهند داد؛ اول اینکه قرض خود را سر وقت پس بدهند و آن را به تأخیر نیندازند. اگر قرار گذاشته اند که اول ماه قرض خود را بپردازند، اجازه ندهند به آخر ماه بکشد.

کار دوم هم این است که موقع پس دادن قرض، سعی کنید آن چیز سالم و مثل اولش باشد. آسیب نبیند و خراب نشود. حتی می توانیم به عنوان هدیه، چیزی روی آن بذاریم و به صاحب مال بدهیم.

حضرت محمد(ص) نیز مانند همه ی مردم، گاهی از دیگران قرض می گرفت؛ ولی او همیشه سروقت قرض خود را پس میداد و ثانیا بهتر از آنچه را که گرفته بود، به دهنده ی قرض، باز می گرداند. پیامبر(ص) اگر درهم های نامرغوب قرض می گرفت، درهم های سالم و خوب پس می داد. هرگز سکه های خراب و آسیب دیده به کسی نمیداد. سعی می کرد سکه ها طوری باشد که موقع خرج کردن، صاحب آنها دچار مشکل نشود. اگر شتری قرض می کرد، سعی می کرد به شتر سخت نگیرد. غذای خوب به آن بدهد، تا حیوان خسته یا لاغر نشود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال
همچنین بخوانید :

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما