ژانویه 15
بازدید : 3591
نظرات : بدون دیدگاه
همکاری در مسافرت

هر گاه حضرت محمد(ص) با یارانش به سفر می رفت، خودش را از کارها کنار نمی کشید. نمی رفت بخوابد و فقط موقع خوردن غذا بیاید. حتما کاری را عهده دار میشد. یاران حضرت البته راضی به زحمت پیامبر(ص) نبودند؛ ولی پیامبر(ص) حتما کاری را به دوش می گرفت.

اگر تو با گروهی به مسافرت بروی آیا در کارهای سفر به آنها کمک می کنی یا خودت را کنار می کشی و همه ی کارها را گردن دیگران می اندازی؟ آیا در پهن کردن زیرانداز، آوردن ظرفهای غذا، بر پا کردن چادر، انداختن سفره، چیدن وسایل آن و شستن ظرف ها به همسفرانت یاری می دهی یا دست روی دست می گذاری و فقط می خوری و می خوابی؟

در مسافرت همه حق دارند که لذت ببرند؛ پس نباید همه ی کارها را گردن چند نفر بیندازیم. اگر همه همکاری کنند، کارها بهتر انجام می پذیرد و کسی هم خسته نمیشود.

هر گاه حضرت محمد(ص) با یارانش به سفر می رفت، خودش را از کارها کنار نمی کشید. نمی رفت بخوابد و فقط موقع خوردن غذا بیاید. حتما کاری را عهده دار میشد. یاران حضرت البته راضی به زحمت پیامبر(ص) نبودند؛ ولی پیامبر(ص) حتما کاری را به دوش می گرفت. در یکی از سفرها قرار شد گوسفندی را سر ببرند و غذایی بپزند. یکی از اصحاب گفت: «سر بریدن گوسفند با من.» دیگری گفت: «کندن پوست آن هم با من.» نفر سوم هم گفت: «پختن آن هم با من.» پیامبر(ص) هم فرمود: «جمع کردن هیزم نیز با من.» یاران حضرت گفتند: ای رسول خدا! پدر و مادرمان به فدایت! ما به جای شما همه ی کارها را انجام میدهیم.» حضرت فرمود:
میدانم که شما به جای من کار می کنید؛ اما خدای بزرگ دوست ندارد که بنده‌ی او بین همراهان خود، از دیگران متمایز باشد.»

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما