می 25
برچسب ها :
بازدید : 796
نظرات : بدون دیدگاه
جایگیری الفبایی

وسایل مورد نیاز: صندلی به تعداد بچه ها به جز یک نفر روش بازی: صندلی ها دایره وار چیده می شوند و بچه ها روی آنها می نشیند. یکی از بچه ها وسط دایره می ایستد. هر کس قطعه کاغذی دریافت می کند که روی هر کدام حرفی متفاوت نوشته شده است. حروف کم کاربرد […]

وسایل مورد نیاز: صندلی به تعداد بچه ها به جز یک نفر

روش بازی: صندلی ها دایره وار چیده می شوند و بچه ها روی آنها می نشیند. یکی از بچه ها وسط دایره می ایستد. هر کس قطعه کاغذی دریافت می کند که روی هر کدام حرفی متفاوت نوشته شده است. حروف کم کاربرد ث و ظ نوشته نمی شوند. خب، حالا شروع می کنیم! کسی که وسط دایره قرار دارد، کلمه ای را می گوید (مثلا گلابی)، تنها قانون بازی این است که آن کلمه نباید حرف تکراری داشته باشد. بچه هایی که حرف گ، ل، الف، ب، ی دارند باید بلافاصله از جای خود بلند شوند و روی صندلی دیگری بنشینند. در حالی که این کار را انجام می دهند، کسی که وسط دایره قرار دارد، سعی می کند یکی از صندلی ها را تصاحب کند. هر کس بدون صندلی بماند وسط دایره می ایستد و کلمه بعدی را می گوید.

نکته: در شرایطی که تعداد بچه ها کم است (مثلا ۳ نفر)، می توان چند حرف را به یک نفر سپرد.

پیشنهاد: راهنما باید زیرکانه به بچه های خواب آلود، حروف پرکاربردتر بدهد؛ مثل: الف، ت، ن، و، م تا آنها هر چه بیشتر تحرک داشته باشند.

نویسنده این مطلب :

محی الدین

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما