اکتبر 27
بازدید : 660
نظرات : بدون دیدگاه
فرمول موفقیت نوجوانی

وفقیت در نوجوانی موضوعی است که در کنار شکل گیری شخصیت و هویت در این دوران مطرح می‌شود. موفقیت ذهن بسیاری از نوجوانان را به خود مشغول کرده است. موفقیت می‌تواند برای شما به یک هدف تبدیل شود. برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی کنید و تمام تلاش خود را به کار ببرید. نوجوانی دوران […]

وفقیت در نوجوانی موضوعی است که در کنار شکل گیری شخصیت و هویت در این دوران مطرح می‌شود. موفقیت ذهن بسیاری از نوجوانان را به خود مشغول کرده است. موفقیت می‌تواند برای شما به یک هدف تبدیل شود. برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی کنید و تمام تلاش خود را به کار ببرید. نوجوانی دوران بسیار حساسی است که انسان در این دوران می‌تواند آینده و موفقیت خود را با رفتارها و تصمیماتش رقم بزند.

موفقیت در نوجوانی | در مدرسه خوب بدرخشید
تحصیلات نقش اساسی را در زندگی و موفقیت آینده‌ی شما بازی می‌کنند. صبح زود بیدار شدن و هر روز مدرسه رفتن می‌تواند واقعا کسل کننده باشد اما زمانی که پای موفقیت در میان باشد، نوع نگاهتان به آن عوض می‌شود. سعی کنید در مدرسه بهترین باشید. در کلاستان شاگرد ممتاز باشید و در پایه‌ی تحصیلی خود بدرخشید. سر کلاس به معلم ها توجه کنید و نکات مهمی که می‌گویند را خوب به یاد بسپارید.

زمانی که شما خوب درس می‌خوانید نه تنها زمینه را برای قبول شدن در بهترین دانشگاه ها و در رشته‌ی مورد نظر برای خودتان فراهم می‌کنید بلکه اعتماد به نفس خودتان هم در مدرسه بالاتر می‌رود و برای کسب موفقیت های بیشتر، تلاش خواهید کرد. کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی باعث می‌شود تا به راحتی نکات ذکر شده را عملی کنید.

برای موفقیت در نوجوانی فعال و پر انرژی باشید
ورزش کردن را جزو برنامه های زندگیتان قرار دهید، موفقیت در ورزش به شما انگیزه لازم برای پیشرفت را نیز می‌دهد. فرقی نمی‌کند که در یک استخر شنا ثبت نام می‌کنید یا فعالیت یوگای دسته جمعی دارید، یادگیری هر مهارتی در ورزش احساس موفقیت به شما می دهد . مهم این است که فعالیت بدنی داشته باشید. تحقیقات جدید نشان داده افرادی که فعالیت های بدنی را از سنین کودکی یا نوجوانی داشته اند نه تنها از نظر جسمانی و روانی بهتر از سایرین عمل می‌کنند بلکه در سنین بالاتر هم فعالیت و موفقیت بیشتری نسبت به همسالان خود خواهند داشت. یوگا از ورزش‌هایی است که آرامش ذهنی زیادی را برای شما فراهم می‌کند.

موفقیت در نوجوانی | کمک کردن
داوطلب شدن برای انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به سایرین نیز نوعی موفقیت محسوب می شود، به علاوه شما را شادتر می‌کند. این رفتار هم به بهتر شدن جامعه کمک می‌کند هم باعث می‌شود شما از نظر عاطفی و احساسی وضعیت خوبی داشته باشید و بار منفی روانی که داشتید آزاد شود.

اگر به حیوانات علاقه دارید میتوانید در باغ وحش کمک‌های داوطلبانه انجام دهید. اگر برایتان پاکیزگی شهر مهم است میتوانید زباله ها را جمع کنید یا اگر خواهان کمک به مردم هستید در اولین جایی که به نظرتان حضور شما مفید است مشغول به کمک داوطلبانه شوید.

موفقیت با همراهی دوستانی خوب
داشتن دوست خوب برای موفقیت ، پیشرفت و برای روحیه دادن به شما، مهم است. سعی کنید تعدادی دوست واقعا خیرخواه و شبیه به خودتان پیدا کنید. کسانی که به دیگران صدمه نمیزنند و خالصانه می‌توانند دوست شما باشند. این کار به موفقیت شما کمک می کند، اما همیشه خیالتان جمع باشد که دوستانی خوب در اطرافتان دارید. همچنین مهارت های ارتباطی را در خود تقویت کنید.

موفقیت در نوجوانی | تعیین اهداف و برنامه‌ریزی
مشخص کردن اهداف و برنامه هایی که برای آینده خود دارید بر موفقیت نوجوانی شما تاثیر دارد. برای شغلی که میخواهید داشته باشید به طور جدی وقت بگذارید و آن را تصور کنید. سعی کنید از دو عامل مهم در نظر گرفتن استعداد به همراه علاقه خود استفاده کنید تا شغل درستی را برای اینده ی خود انتخاب کنید.

موفقیت فقط راجع به شغل و کار نیست باید برای تمام اهدافی که دارید و شخصی که می‌خواهید طی سال‌های آینده باشید برنامه‌ریزی و اقدام کنید. می‌توانید راجع به بورسیه‌ی تحصیلی فکر کنید یا راجع به یاد گرفتن کامل سازی در موسیقی یا دنبال کردن ورزش مورد علاقه تان به طور حرفه ای، همه این ها نوعی موفقیت برای شما محسوب می‌شوند. در هر صورت از فرصتی که در این زمان برای برنامه ریزی و رسیدن به موفقیت و اهدافتان دارید به بهترین نحو استفاده کنید.

برای موفقیت در هر زمان آرامش خود را حفظ کنید
از درست کردن دردسر و درگیری با اطرافیان و جامعه کاملا پرهیز کنید. در دوران نوجوانی به دلیل فشارهایی که تجربه میکنید گاها حق دارید پرخاشگر و عصبانی باشید اما به هیچ وجه سعی نکنید در این مواقع رفتارهای خلاف عرف نشان دهید. سعی کنید همیشه آرامش خود را حفظ کنید و به یاد آورید که همه چیز می‌گذرد.

همچنین از وقت گذراندن با دیگر نوجوانانی که دنبال دردسر هستند خودداری کنید چون ممکن است ناخواسته درگیر ماجراهای بزرگتری شوید. حواستان باشد درگیر مواد مخدر، سیگار یا الکل نشوید چون ممکن است تمام برنامه های شما برای آینده را تحت الشعاع قرار بدهند .

موفقیت در نوجوانی | رعایت احترام و رفتار مناسب
خانواده، مربیان و معلمان شما چیزی جز پیشرفت و موفقیت شما را نمیخواهند. اینکه سعی کنید در هر شرایطی به آن ها احترام بگذارید و قدر زحماتشان را بدانید بسیار مهم است. ممکن است گاهی اوقات به خاطر رفتارهایی که دارند از آن ها عصبانی یا ناراحت بشوید و به این فکر کنید چرا حق انتخاب برای انتخاب خانواده ی خود نداشتید اما حقیقت این است که بزرگتر ها چیزی جز صلاح شما را نمیخواهند.

میتوانید به چالش هایی که با آن ها دارید به شکل درس هایی برای آینده نگاه کنید. زمانی که بزرگسال بشوید یقینا در محل کار شما افرادی خواهند بود که افکاری متفاوت با شما دارند اما باید تعامل درست با اجتماع را از همین زمان شروع کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

موفقیت با یافتن یک مسیر اجتماعی
برای موفقیت سعی کنید برای خود چهار چوب و اعتقاداتی اعتقاد داشته باشید. فرقی نمی‌کند جنبه مذهبی دارند یا زیست محیطی و یا دینی. تنها سعی کنید به یک دیدگاه باور داشته باشید و آن را دنبال کنید. چهارچوب‌های ذهنی مناسبی را برای خود ایجاد کنید. می‌توانید از کتاب‌های مفید و والدین و مربیان خود در این زمینه بهره ببرید. این اتفاق باعث شکل دادن به باورهایتان میشود.

برای موفقیت از تمام ابعاد زندگیتان استفاده کنید
مدت زمانی که شما نوجوانی را تجربه می‌کنید و فرصت‌تان برای موفقیت در این زمان، طولانی نیست. ممکن است بارها این جمله را که “کاش وقتی جوان تر بودم فلان کار را می‌کردم” از زبان اطرافیان شنیده باشید. سعی کنید خوب زندگی کنید و در این زمان جسور باشید تا در آینده حسرت دوران نوجوانی تان را نخورید.

موفقیت در نوجوانی با انجام کارهایی که دوست دارید
موفقیت مترادف با سرگرمی مورد علاقه‌تان نیز تعریف می‌شود. علاقه به نوشتن دارید یا خیاطی؟ آواز خواندن برای شما جذاب‌تر است یا نقاشی و طراحی کردن؟ چیزی که واقعا به شما احساس آرامش خیال می‌دهد را پیدا کنید و آن را انجام دهید. در این صورت هم وقت شما به بطالت نمی‌گذرد و هم شخصیت و مهارت‌هایتان را گسترش می‌دهید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما