نوامبر 6
بازدید : 800
نظرات : بدون دیدگاه
چطور به هدفم برسم؟

در زندگی، داشتن هدف مسئله بسیار مهمی است که افراد به اشکال مختلف آن را برای خود تعیین می‌کنند حتی اگر بسیار کوچک و سطحی باشد و یا ممکن است هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود نکنند ولی از برنامه‌هایی که برای زندگی خود دارند صحبت می‌کنند. اگر هدف واقعی باشد دغدغه رسیدن به […]

در زندگی، داشتن هدف مسئله بسیار مهمی است که افراد به اشکال مختلف آن را برای خود تعیین می‌کنند حتی اگر بسیار کوچک و سطحی باشد و یا ممکن است هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود نکنند ولی از برنامه‌هایی که برای زندگی خود دارند صحبت می‌کنند. اگر هدف واقعی باشد دغدغه رسیدن به آن در افراد وجود دارد و مهم است که به وقوع بپیوندد. برای دست‌یابی به اهداف خود لازم است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دست یافتنی باشد
هدفی که بدانید توانایی رسیدن به آن را دارید، هدفی واقعی است. اگر چیزی که در ذهنتان می‌گذرد خیلی بزرگ و غیرقابل دسترس باشد به آن نخواهید رسید و در حد یک رویا باقی می‌ماند. دست‌یابی به هدف در صورت تلاش شما به دست می‌آید و اگر تمام تلاشتان را برای رسیدن به چیزی هزینه می‌کنید و به نتیجه نمی‌رسید مطمئن باشید که فقط به دنبال یک رویا هستید.

هدف مبهم نباشد
اگر بدانید که چه چیزی می‌خواهید وهدفتان مشخص باشد یا بتوانید به درستی برای دیگران توضیح دهید مطمئن باشید که به هدف خود می‌رسید. اگر هدف مبهم بود و قابلیت بازگو کردن نداشت آن را فراموش کنید.

قابلیت تعیین زمان داشته باشد
برای پاسخ به این سوال که چگونه به اهدافمان دست یابیم، تعیین زمان بسیار مهم می‌باشد. به این معنی که شما توانایی رسیدن به هدفتان را در خودتان می‌بینید و می‌دانید که چه زمانی به جایگاهی که انتظارش را می‌کشید، خواهید رسید. هدفی که می‌توان برای آن زمان تعیین کرد قابلیت به وقوع پیوستن را دارد.

چگونه به اهدافمان دست یابیم | ضرورت داشتن هدف و رسیدن به آن
هرکدام از ما انسان‌هایی علاقه‌مند به رسیدن به موفقیت هستیم و برای یک زندگی خوب و رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنیم اما باید بدانیم که تلاش برای چه چیزی است؟ این سوال برای همه ما پیش آمده است که چگونه به اهدافمان دست یابیم ؟ اگر مدام بی‌گدار به آب بزنید و بدون برنامه‌ خاصی پیش بروید فقط زندگی خود را به اتمام می‌رسانید بدون این که به جایگاه مناسبی رسیده باشید. انسان‌های زیادی را دیده‌اید که سنشان بسیار بالا رفته و هنوز به جایی نرسیده اند. اگر به پیشینه آن‌ها توجه کنید می‌بینید که بدون هیچ برنامه و هدفی روزهایشان را طی‌کرده‌اند که همه شبیه به هم بوده است پس برای دچار نشدن به این شرایط باید برای زندگی خود هدف تعیین کنید.

نداشتن هدف شما را دچار روزمرگی می‌کند و هیچ موفقیتی را برایتان رقم نمی‌زند. همچنین روزمرگی، شما را دچار افسردگی می‌کند. پس اگربه دنبال احساس رضایت از زندگی هستید داشتن هدف را فراموش نکنید.

زمان دقیق برای اهداف مشخص کنید
باید تعیین کنید که چه زمانی می‌خواهید به اهداف برسید. اگر مدام می‌خواهید کاری را انجام دهید بدون این‌که زمانی را برایش مشخص کرده باشید به راحتی می‌توانید آن را پشت گوش بیندازید و تلاش برای آن را به زمان دیگر موکول می‌کنید. باید گفت اصلا بعید نیست که آن را به طور کامل کنار بگذارید و فراموش کنید.

برای رسیدن به هدف، دلیلتان را بدانید
دانستن دلیل برای رسیدن به هدف همیشه به شما انگیزه زیادی می‌دهد که به سمت اهدافتان کشیده شوید. اگر از دلیلتان غافل شوید مطمئن باشید که هدف نیز به زودی از یادتان می‌رود و دیگر برای رسیدن به آن تلاش نمی‌کنید.

اهداف خود را بنویسید تا پاسخی برای سوال چگونه به اهدافمان دست یابیم داشته باشید

نوشتن اهداف روی کاغذ اول از همه به شما قدرت تصور آن را می‌دهد که خود را در زمان رسیدن به آن تجسم کنید. وقتی شروع به نوشتن اهداف می‌کنید تعهدی درخود ایجاد کرده و خود را موظف رسیدن به آن می‌کنید.

آن‌ها را به اهداف کوچک تقسیم کنید
اگر بخواهید به یک‌باره به هدفتان برسید و در بازه زمانی کمی برایش تلاش کنید قطعا به زودی خسته می‌شوید و آن را رها می‌کنید. پس یاد بگیرید که هدفتان را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید و پس از رسیدن به قسمتی از آن خود را تشویق کنید که ذهنتان انگیزه بیشتری برای ادامه دادن پیدا کند.

کمک گرفتن از دیگران
از دیگران کمک بگیرید و اهدافتان را با آن‌ها بگویید. اشکالی ندارد که اگر به دیگران نیاز داشتید از آن‌ها بخواهید به شما کمک کنند. حتی اگر نیاز ندارید که به شما کمک کنند در میان گذاشتن اهدافتان با دیگران روی ناخودآگاه شما تاثیر بسیار می‌گذارد و موظفتان می‌کند برایش تلاش کنید.

به مسیر فکر کنید
مدام فکر کردن به خود هدف و این که چطور به هدفم برسم در جایگاهی قرارتان می‌دهد که همه جوانب را بسیار دشوار می‌بینید. اگر به جای این که خودتان را درگیر انتهای مسیر کنید روی تمرینات و تلاش‌هایتان تمرکز کنید، پروسه رسیدن به هدف برای شما آسان‌تر می‌شود.

گزارش ریز به ریز بنویسید تا بدانید چگونه می توانیم به اهدافمان دست یابیم
برای رسیدن به هدفتان هر روز گزارش بنویسید زیرا به شما کمک می‌کند که بدانید چقدر از راه را رفته‌اید و چه کارهای دیگری باید برای رسیدن به آن انجام دهید.

استراحت کنید
خود را مجبور به انجام کاری نکنید که حتی اگر خسته شدید انجام دهید. به خود زمان دهید تا نیرو و توان لازم را برای تلاش بیشتر کسب کنید. اگر خسته شدید و توان ادامه مسیر را نداشتید به هیچ وجه نا امید نشوید و هدف را رها نکنید، استراحت می‌تواند به شما کمک کند که دوباره به کارتان ادامه دهید.

چگونه به اهدافمان دست یابیم | اعتبار اهداف تا چه سنی است؟
شاید پیش خود فکر کنید برای مشخص کردن هدف وتلاش رسیدن به آن تا یک سن خاصی فرصت دارید. این تفکر اشتباه است، چراکه افراد را از تعیین بعضی از اهداف و رسیدن به آن‌ها نا امید می‌کند و می‌تواند فرد را دچار حسرت کند. داشتن هدف و رسیدن به آن‌ به زمان خاصی معطوف نمی‌شود و اگر شرایط اجازه‌ دهد می‌توان این کار را در هر سنی انجام داد.

چگونه به اهدافمان دست یابیم | سوالات متداول
خانواده‌ام اجازه نمی‌دهند به هدفم برسم چه کار کنم؟
اگر می‌خواهید راه رسیدن به هدف برایتان هموار باشد سعی کنید طبق شرایطی که در آن حظور دارید انتخابش کنید اما اگر علاقه‌مند به دنبال کردن هدف خاصی را دارید با خانواده صحبت کنید و در این مسیر می‌توانید از مشاور نیز کمک بگیرید.

همیشه وسط راه از هدفام خسته میشم و رهاشون میکنم. چطور خودمو مجبور کنم ادامشون بدم؟
یادتان باشد به خودتان انگیزه بدهید و بدانید که چقدر برای شما رسیدن به هدف اهمیت دارد. هرگاه خسته شدید استراحت کنید اما به خودتان اجازه ندهید که ازاهداف خود دست بکشید. برای رسیدن به اهداف می‌توانید برای خود پاداش تعیین کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما