نوامبر 15
بازدید : 829
نظرات : بدون دیدگاه
کودک را برای مدرسه رفتن مشتاق کنید

۱. هر صبح پیش از اینکه فرزندتان از خانه خارج شود، او را در آغوش بگیرید. در چشم‌هایش نگاه کنید و به او بگویید که به او افتخار می‌کنید. اعتمادبه‌نفس داشتن و احساس امنیت کردن به کودکتان کمک می‌کند هم در مدرسه و هم زندگی‌اش موفق باشد. ۲. در پایان روز هم زمانی را به […]

۱. هر صبح پیش از اینکه فرزندتان از خانه خارج شود، او را در آغوش بگیرید. در چشم‌هایش نگاه کنید و به او بگویید که به او افتخار می‌کنید. اعتمادبه‌نفس داشتن و احساس امنیت کردن به کودکتان کمک می‌کند هم در مدرسه و هم زندگی‌اش موفق باشد.

۲. در پایان روز هم زمانی را به فرزندتان اختصاص بدهید. یک برنامه روتین و قابل پیش‌بینی داشته باشید. مثلاً ۱۰-۲۰ دقیقه با فرزندتان درباره اتفاقات روز صحبت کنید. این برنامه را پیش از این که پیغام‌هایتان را چک کنید، ایمیل‌هایتان را بخوانید یا شامتان را بخورید اجرا کنید و وقتتان را کاملاً در اختیار فرزندتان قرار بدهید.

۳. میان وعده‌ها و غذاهای سالم برای فرزندتان آماده کنید. شام را در زمان مناسب بخورید. رژیم غذایی متعادل، یادگیری فرزندتان را افزایش می‌دهد.

۴. ترتیبی بدهید که فرزندتان بعدازظهر و عصر آرامی داشته باشد. برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که مشکلی برای مدرسه رفتن فرزندتان ایجاد نکند و اگر بیمار شد، برنامه جایگزینی داشته باشید.

۵. تکالیف مدرسه، تکالیف فرزندتان است نه شما. برای انجام تکالیف فرزندتان یک محل ساکت، آرام و مرتب و منظم آماده کنید. فرزندتان را تشویق کنید که تکالیفش را پس از انجام دادن بازبینی کند اما به او اجازه اشتباه کردن هم بدهید. زیرا اشتباه‌ها به معلم فرزندتان نشان می‌دهد که آیا فرزندتان مطلبی را آموخته است یا خیر. این کار به فرزندتان می‌آموزد که مسئول کیفیت کاری است که انجام می‌دهد.

۶. با کنجکاوی درباره آموخته‌هایش، احترام به سوالاتش و تشویق تلاشش، عشق به یادگیری و آموختن را به او هدیه کنید.

۷. خانه‌تان را با کتاب‌هایی برای خواندن، کتاب‌هایی برای تورق کردن و تماشا کردن و کتاب‌هایی که به مسائل زندگی می‌پردازد، پر کنید.

۸. با معلم فرزندتان خصوصی صحبت کنید، جلوی فرزندتان با او صحبت نکنید و هرگز از معلم فرزندتان جلوی او انتقاد نکنید.

۹. جای مخصوصی برای وسایلی که هر روز با آن‌ها سرو کار دارید مانند کوله‌پشتی و کفش در نظر بگیرید و برچسب نصب کنید. تقویمی درست کنید و برنامه‌هایتان را در آن ثبت کنید تا فرزندتان در جریان باشد.

۱۰. روی بسته میان وعده‌هایش یادداشتی بچسبانبید و بر روی آن بنویسید که دوستش دارید تا بداند که چقدر برای شما مهم است. وقتی کودکان بدانند دوستشان دارید با دیگران مهربان خواهند بود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما