نوامبر 16
بازدید : 544
نظرات : بدون دیدگاه
زمان خواب کودک

کودکی که خوب استراحت می‌کند، شاد است. هر یک از کودکان نیازهای متفاوتی درباره خواب دارند اما با کمک این نکته‌ها شما پایه یک عمر خواب آسوده را برای کودکتان فراهم می‌کنید. انتخاب زمان مناسب خواب کودک عموماً هیچ‌یک از کارشناسان توصیه نمی‌کنند زمان خواب کودک را بین ساعت ۱۹ تا ۲۰، زمانی‌که کودک احساس […]

کودکی که خوب استراحت می‌کند، شاد است. هر یک از کودکان نیازهای متفاوتی درباره خواب دارند اما با کمک این نکته‌ها شما پایه یک عمر خواب آسوده را برای کودکتان فراهم می‌کنید.

انتخاب زمان مناسب خواب کودک
عموماً هیچ‌یک از کارشناسان توصیه نمی‌کنند زمان خواب کودک را بین ساعت ۱۹ تا ۲۰، زمانی‌که کودک احساس خواب‌آلودگی نمی‌کند، تعیین کنید. صبرکنید تا زمانی‌که بدخلق، خسته و نا آرام بشود و راحت به خواب برود

درباره یک زمان خوب برای خواب کودک تصمیم بگیرید و بر آن پایبند بمانید
کودکان در ثبات یافتن موفق هستند. اگر شما کودکتان را هرشب در یک زمان خاص به رختخواب ببرید، او کم‌کم یاد می‌گیرد که آن وقت، زمان خواب و خوابیدن اوست.

آداب ساده و در عین حال آرام‌بخش مخصوص وقت خواب داشته باشید
حتی نوزادی که به تازگی متولد شده است هم می‌تواند از یک برنامه منظم خواب بهره‌مند شود که بر پایه عادت‌های خوب خوابیدن بنا شده است. سه یا چهار فعالیت مناسب را انتخاب کنید که هر شب بتوانید انجام دهید. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل حمام کردن کودک به همراه ماساژ، خواندن یک کتاب یا خواندن لالایی باشد. اگر بر یک برنامه منظم پایبند باشید برای هر دوی شما هم آسان‌تر خواهد بود، به‌عنوان مثال یک ساعت مشخص خاموشی داشته باشید؛ یک ساعت پس از اینکه کودک را حمام کردید وقت خوابیدن است.

کودک را زمانی به رختخواب ببرید که خسته اما بیدار است
به کودک فرصت دهید تا یاد بگیرد بدون شما چگونه بخوابد. اگر کودکتان را هنگام خوابیدن تکان می‌دهید یا پرستارش او را می‌خواباند، هنگامی که نیمه شب بیدار می‌شود به یک توجه یکسان (مشابه) نیاز دارد. اما توجه داشته باشید کودکانی که خواب آلود به رختخواب می‌روند، خودشان به خواب خواهند رفت.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما