دسامبر 10
بازدید : 705
نظرات : بدون دیدگاه
خواب گردی

راه رفتن (Sleepwalking) اختلالی است که کودک یا نوجوان در اوایل خواب با آن مواجه می شود و صبح روز بعد هیچ خاطره ای از آن ندارد از اینرو والدین نباید فرزند را استهزاء کنند. کودک ممکن است هنگام راه رفتن در خواب حالتی خیره در چهره داشته باشد و به دیگران پاسخی ندهد و […]

راه رفتن (Sleepwalking) اختلالی است که کودک یا نوجوان در اوایل خواب با آن مواجه می شود و صبح روز بعد هیچ خاطره ای از آن ندارد از اینرو والدین نباید فرزند را استهزاء کنند.
کودک ممکن است هنگام راه رفتن در خواب حالتی خیره در چهره داشته باشد و به دیگران پاسخی ندهد و به سختی از خواب بیدار شود.
کودکانی که در خواب راه می روند اغلب خودشان به تختخواب شان برمی گردند و حتی به خاطر نمی آورند که از تختشان خارج شده اند. راه رفتن در خواب می تواند دفعات متعددی در طول یک شب بین کودکان بزرگتر و نوجوانان رخ بدهد.
راه رفتن در خواب به خودی خود خطرناک نیست و احتیاج به درمان ندارد اما والدین باید مطمئن شوند کودک شان موقع راه رفتن در خواب به خودش آسیب نمی رساند. آن ها باید فضای اتاق را از خطرات احتمالی که ممکن است کودک شان از روی آن رد شود یا از آن بالا برود را پاک کنند.
والدین باید درهای خروجی را قفل کنند تا کودک نتواند از خانه خارج شود. همچنین آنها باید راه پله ها را ببندند تا کودک نتواند از آن بالا یا پایین برود.
نیازی نیست کودکی که در خواب راه می رود یا سخن می گوید را بیدار کنید. آنها را به آرامی به طرف تختخوابشان راهنمایی کنید. معمولا کسانی که سابقه راه رفتن در خواب دارند نباید روی پشت بام یا جاهایی که امکان سقوط هست بخوابند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما