دسامبر 10
بازدید : 631
نظرات : بدون دیدگاه
مهدکودک رفتن ، از چه سنی؟

از هر سنی نمی‌توان بچه‌ ها را در مهد کودک گذاشت و زود گذاشتن آن ها در مهد کودک می‌ تواند تاثیرات جدی و بدی بر روی آن ها داشته باشد. تاثیراتی که ممکن است تا انتهای زندگی فرد باقی بماند. کار والدین باعث شده است که آنها از ابتدای تولد فرزندشان یکی از نگرانی […]

از هر سنی نمی‌توان بچه‌ ها را در مهد کودک گذاشت و زود گذاشتن آن ها در مهد کودک می‌ تواند تاثیرات جدی و بدی بر روی آن ها داشته باشد. تاثیراتی که ممکن است تا انتهای زندگی فرد باقی بماند.
کار والدین باعث شده است که آنها از ابتدای تولد فرزندشان یکی از نگرانی های جدی برای ایشان از کودک باشد به همین خاطر والدین بسیاری وجود دارند که از سال های ابتدایی تولد فرزندشان نوزاد و یا کودک کوچکشان را در مهدکودک ها می گذارند.
با این حال بارها توصیه شده است که از هر سنی نمی توان بچه ها را در مهد کودک گذاشت و زود گذاشتن آنها در مهد کودک می تواند تاثیرات جدی و بدی بر روی آنها داشته باشد. تاثیراتی که ممکن است تا انتهای زندگی فرد باقی بماند و زندگی کودک را مختل کند.
کارشناسان بسیاری معتقدند بچه ها را نباید زودتر از ۳ سالگی به مهد کودک برد چرا که آنها در آن سن هنوز نمی توانند جدایی از والدین را به خوبی هضم کنند و بر اثرات ناشی از آن غلبه کنند از این رو می تواند باعث ایجاد تنش هایی در آنها شود و یا شدیدا بی قراری کنند با این حال پس از آنکه بچه سه سال خود را گذراند و اندکی بزرگتر شد می تواند به محیط های بزرگتر رفته جدایی از والدین خود برای چند ساعت را تا حدودی تحمل کند و با دیگران ارتباط برقرار کند.
بنابراین گذاشتن آن در مهد کودک اشکال چندانی وجود ندارد هر چند ممکن است برای برخی از بچه ها همچنان در این سن نیز اضطراب جدایی وجود داشته باشد این نکته را نیز توجه داشته باشیم که لزوما نبردن بچه به مهد کودک نمی تواند نیازهای عاطفی کودک را به خوبی برطرف کند گاهی جلوگیری از ارتباط کودک با دیگر هم سن و سال های خود می تواند باعث انزوای کودک شود.
به این نکته توجه کنید که ممکن است عدم حضور فرزندتان در محیط های عمومی تا پیش از دبستان باعث شود ارتباطات و تعاملات اجتماعی آنها به شدت کاهش یابد به این مسئله می تواند در آینده به ضرر آنها توان شود اما این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که گذاشتن بچه در مهد کودک های غیر استاندارد می توان آسیب زیادی به آنها وارد کند بنابراین پیش از آنکه بخواهید این کار را انجام دهید حتما از استاندارد بودن آن مهد کودک حاصل کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما