دسامبر 13
بازدید : 806
نظرات : بدون دیدگاه
کدام رشته ورزشی؟

کدام رشته ورزشی برای کودکان و نوجوانان – با توجه به ویژگی‌های روحی و جسمی – مناسب است؟ که بتواند به رشد بهتر اندام‌های بدن، رفتارهای شخصیتی و اجتماعی آنها کمک کند؟ این پرسشی است که در بین بیشتر پدران و مادرانی که می‌خواهند برای فرزندانشان برنامه‌ ورزشی داشته باشند وجود دارد! بیشتر کارشناسان بخش […]

کدام رشته ورزشی برای کودکان و نوجوانان – با توجه به ویژگی‌های روحی و جسمی – مناسب است؟ که بتواند به رشد بهتر اندام‌های بدن، رفتارهای شخصیتی و اجتماعی آنها کمک کند؟
این پرسشی است که در بین بیشتر پدران و مادرانی که می‌خواهند برای فرزندانشان برنامه‌ ورزشی داشته باشند وجود دارد!
بیشتر کارشناسان بخش ورزش کودکان و نوجوانان در کل دنیا بر این باورند که رشته ورزشی ژیمناستیک به دلیل مکانیزمی (روش کار) که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها در این باره محسوب می‌شود.
اگر پدران و مادران بخواهند برای فرزندانشان ورزشی انتخاب کنند که سبب توانمندتر شدن و تقویت حرکات بنیادین آنها شود ورزش ژیمناستیک یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.
ورزش ژیمناستیک به دلیل ساختاری که دارد بسیاری از حرکات پایه‌ای مانند دویدن، پریدن، تاپ خوردن و … را که یک انسان در طول زندگی خود چه در ورزش و چه در روند عادی زندگی خود بارها و بارها تجربه می‌کند را در دل دارد و انجام این حرکات سبب توسعه حرکتی اندام‌ها و در نهایت توانمندتر شدن کودک و نوجوان خواهد شد.
همچنین کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط خاص سنی که دارند باید در یک محیط اجتماعی سالم حضور پیدا کنند تا از نظر رفتاری و شخصیتی در سایه انجام حرکات ورزشی سازمان یافته مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند.
در زندگی مدرن امروز که کودکان و نوجوانان در محل زندگی خود فضای کافی برای انجام فعالیت بدنی ندارند.
ممکن است به مرور زمان دچار فقر حرکتی شوند که این موضوع به خودی خود زمینه‌ساز پیدایش بسیاری از بیماری‌های دوران بزرگسالی و کهنسالی است که با توجه به این مهم سالن‌های ژیمناستیک می‌تواند مکانی مناسب برای تخلیه انرژی سودمند و برنامه‌ریزی شده باشد.
ورزش ژیمناستیک با کمک به توسعه ساختار عصبی و ماهیچه‌ای بدن در سنین پایین زمینه را برای پیشرفت و قهرمانی در ورزش‌های دیگر در سنین بالا فراهم می‌کند و همچنین سبب کم رنگ شدن بسیاری از اختلالات مادرزادی مانند کوتاهی قد خواهد شد.
بهترین زمان شروع ورزش ژیمناستیک سه سالگی است اما این به این معنا نیست که سنین دیگر زمان خوبی برای شروع این ورزش نیست.
سالن و تجهیزات ژیمناستیک و همچنین شخصیت و توانمندی مربی از مواردی است که پدران و مادران باید برای انتخاب آنها حساسیت ویژه‌ای داشته باشند، اینها باید قبل از هر اقدامی مورد بررسی قرار گیرند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما