دسامبر 17
بازدید : 1157
نظرات : بدون دیدگاه
سفالگری با خاک رس

بازی با خاک رس بسیار متنوع است و روش های بسیاری وجود دارد که کودکان نوپا و پیش دبستانی ها می توانند با آن بازی و آزمایش کنند.در اینجا ما به ۹ مزیت گل بازی یا سفالگری کودکان اشاره می کنیم:بازی و لمس گل رس به کودکان نوپا و پیش دبستانی کمک می کند تا […]

بازی با خاک رس بسیار متنوع است و روش های بسیاری وجود دارد که کودکان نوپا و پیش دبستانی ها می توانند با آن بازی و آزمایش کنند.
در اینجا ما به ۹ مزیت گل بازی یا سفالگری کودکان اشاره می کنیم:
بازی و لمس گل رس به کودکان نوپا و پیش دبستانی کمک می کند تا هنگام فرم دادن ، صیقل دادن و فشار دادن گل رس به شکل ها و اشیاء ، هماهنگی دست و چشم خود را توسعه دهند.
خاک رس همچنین به کودکان نو پا و پیش دبستانی ها کمک می کند تا ماهیچه های کوچک را در انگشتان و دست خود تقویت کنند که مهارت های حرکتی خود را بهبود بخشند ، زیرا در هنگام فشار دادن گل رس ماهیچه های دست کودک درگیر می شود و ورزشی برای دست محسوب می شود.
با بازی کردن با گل رس ، کودکان نو پا و مهد کودک پیش دبستانی می توانند افکار و ایده های خود را در هنگام ساختن گل رس بیان کنند تا شکل تخیل خود را بگیرد، این کار خلاقیت کودکان را تقویت می کند.
کودکان نوپا و پیش دبستانی می توانند با استفاده از گل رس ، سواد کلمات و اعداد را آزمایش کنند ، زیرا از خشت برای ایجاد شکل حروف ، شماره استفاده می کنند.
آموزش کودکان نوپا و پیش دبستانی ها برای یادگیری نام خود ، سن ، آدرس خیابان یا نام افراد خانواده آنها . در حین بازی می تولنید این موارد را با شکل توضیح دهید.
در بازی با گل به همراه هم سالان کودک می توان فعالیت گروهی را به او آموزش داد و فرزند شما یاد میگیرد که در آینده با افراد اطراف خود تعامل داشته باشد.
شما می توانید کودک و یا کودک پیش دبستانی خود را با بازی با گل رس زیر نظر بگیرید تا بتوانید مهارت ها و توانایی های او را کشف کنید.
دسترسی منظم به گل رس ، کودکان نوپا و پیش دبستانی ها این فرصت را می دهد تا دانش خود را بسازند ، افکار و ایده های خود را کلامی کنند و جزئیات کار خود را اضافه کنند.
کودکان نو پا و مهد کودک در هنگام بازی با خاک رس مهارت های مختلفی را یاد میگیرند،
از جمله: خیال ، پشتکار ، حل مسئله ، کار تیمی ، تعامل اجتماعی و حتی از لحاظ روانشناسی به کودک صبور بودن را یاد می دهد

گل سفالگری را از کجا تهیه کنیم؟
در برخی مناطق ، رس را می توان از محیط طبیعی تهیه کرد. از طرف دیگر ، رس را می توان از فروشگاه های شهر کتاب یا اسباب بازی فروشی ها خریداری کرد یا می توانید خودتان درست کنید.

دستور تهیه رس خاک خانگی
رس را در یک ظرف در بسته نگه دارید و اگر خیلی خشک شد ، آن را در آب خیس کنید تا نرم شود. سپس آب اضافی را خالی کنید و بگذارید روی روزنامه تا زمانی که به یک قوام برسد که بتوان آن را قالب زد و به راحتی فرم داد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما