ژانویه 2
بازدید : 973
نظرات : بدون دیدگاه
تلویزیون را در اتاق بچه ها نگذارید

مهم نیست که فرزندتان مدام پای تلویزیونی که در اتاقش گذاشته اید می نشیند یا اینکه به ندرت آن را تماشا می کند، محققان دریافته اند در هر دو حالت بودن تلویزیون در اتاق بچه ها آن ها را چاق تر می کند. بررسی ها نشان می دهند، از نظر محققان بچه های ۱۰ تا […]

مهم نیست که فرزندتان مدام پای تلویزیونی که در اتاقش گذاشته اید می نشیند یا اینکه به ندرت آن را تماشا می کند، محققان دریافته اند در هر دو حالت بودن تلویزیون در اتاق بچه ها آن ها را چاق تر می کند.

بررسی ها نشان می دهند، از نظر محققان بچه های ۱۰ تا ۱۴ ساله ای که در اتاقشان تلویزیون دارند، وزن بالاتری نسبت به همسالان دارند،زیرا مدام به تماشای آن می نشینندو تحرک ندارند.

گفتنی است، کودکانی که در زمان نامناسب تلویزیون روشن می کنند و به تماشای آن می نشینند با برهم ریختن برنامه خواب و خوراکشان باعث نوسان در ترشح هورمون ها و چاق تر شدن خود می شوند،همچنین تلویزیون باعث ایجاد افسردگی می شود و افراد به ویژه روحیات کودکان را غمگسن می کند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، والدین باید برای تلویزیون دیدن کودکان خود قوانین و محدودیت هایی را ایجاد کنند و اجازه ندهند تماشای تلویزیون برای آن ها تبدیل به یک عادت یا ابزار کنترل آن ها شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما