فوریه 2
بازدید : 887
نظرات : بدون دیدگاه
جلوی رفتار بد کودک را بگیرید

بعضی والدین در مقابل بهانه گیری و شیطنت کودک خود زود از کوره در می روند و با او جر و بحث و دعوا می کنند ولی با شناخت علایق و عادت های فرزند خود می توان از بسیاری تنش ها و دعواها با او جلوگیری کرد. اگر نمی توانید جلوی رفتار بد کودک را […]

بعضی والدین در مقابل بهانه گیری و شیطنت کودک خود زود از کوره در می روند و با او جر و بحث و دعوا می کنند ولی با شناخت علایق و عادت های فرزند خود می توان از بسیاری تنش ها و دعواها با او جلوگیری کرد.
اگر نمی توانید جلوی رفتار بد کودک را بگیرید با حفظ آرامش و خونسردی خود جلوی اصرار و لجبازی او برای انجام آن کار را بگیرید. القای حس پیش آگاهی از وقوع یک عمل و در واقع تقویت پیش بینی کودک به او حس امنیت می دهد و در نتیجه از بسیاری رفتارهای ناخوشایند وی می کاهد.
سعی کنید با شناختی که از فرزند خود دارید کارهای مهم نظیر رفتن به درمانگاه را در زمانی که کودک حوصله و انرژی بیشتری دارد، انجام دهید.
در نظر داشته باشید که برای استفاده از هرشیوه تربیتی در مقابل کودک خود ثبات اراده و عمل داشته باشید زیرا در غیر اینصورت باعث ایجاد سردرگمی، لجبازی و عدم حرف شنوی در فرزند می شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما