فوریه 3
بازدید : 677
نظرات : بدون دیدگاه
گستاخی بچه ها در جمع

فرزندتان گاهی در برابر دیگران بسیار گستاخ می شود و از خواسته های شما سرپیچی می کند. والدین از قضاوت دیگران در مورد خود نگرانند اما بهتر است این مسئله را درک کنید که همه مادرها و پدرها بعضی مواقع با کودکی وحشتناک، غیر قابل کنترل و سرکش مواجه می شوند. به جای تمرکز بر […]

فرزندتان گاهی در برابر دیگران بسیار گستاخ می شود و از خواسته های شما سرپیچی می کند. والدین از قضاوت دیگران در مورد خود نگرانند اما بهتر است این مسئله را درک کنید که همه مادرها و پدرها بعضی مواقع با کودکی وحشتناک، غیر قابل کنترل و سرکش مواجه می شوند.
به جای تمرکز بر قضاوت های دیگران به رفتار واقعی فرزندتان توجه کنید. فکر کنید که اگر این موقعیت در فضای خصوصی خانه تان رخ می داد، چطور آن را کنترل می کردید و به همان صورت واکنش نشان دهید.

اجازه ندهید این وضعیت به صحنه جنگ تبدیل شود. فورا فرزندتان را به کناری ببرید و به او بگویید که عصبانی هستید و این رفتارش مورد قبول شما نیست و بعد وقتی فرصتی برای آرامش یافتید تصمیمی منطقی بگیرید. توجه کنید که رفتار او تا چه حد واقعا زشت بوده و مجازات مناسب با آن را بیابید.

از این موقعیت درس بگیرید. دلیل بد رفتاری فرزندتان را بیابید. به صورت خصوصی او را موأخذه کنید یا در مورد مسئله صحبت کنید.

بار دیگر قبل از رفتن به جایی به فرزندتان قوانین و رفتاری را که از او توقع دارید تذکر دهید. به کودک بگویید که چه مدتی آنجا می مانید و چه کاری انجام می دهید. هر چه بیشتر بتوانید توقعات خود را از قبل مشخص کنید احتمال بیشتری دارد که فرزندتان بر اساس خواسته های تان عمل کند.

در توقعات خود واقع گرا باشید. سطح توقع خود را متناسب با سن کودک نمایید تا او نیز به بهترین نحو ممکن رفتار کند. توقع زیادی است که از یک کودک ۳ ساله بخواهیم هنگامی که ساعت ها صرف خرید کرده ایم رفتار مناسبی داشته باشد.

قبل از ترک خانه ۳ ژتون به کودک بدهید و به او بگویید با هر بد رفتاری یک ژتون از او می گیرید و وقتی به خانه برگشتید می تواند ژتون ها را برای تماشای فیلمی خاص یا انجام دادن یک بازی با شما استفاده کند. اگر هیچ ژتونی نداشت هیچ یک از این مزایا را نخواهد داشت. به او بگویید بحث در مورد از دست دادن یک ژتون باعث می شود تا ژتون دیگری را به خاطر بحث کردن از دست بدهد.

برای اینکه فرزندتان در خارج از خانه رفتاری مناسب داشته باشد باید در خانه نیز رفتاری درست داشته باشد. گاهی اوقات همین رفتارها در خانه نیز بروز می کند اما شما توجهی به آن ها ندارید زیرا تماشاگری وجود ندارد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما