کنترل دعوای خواهر برادرها

رقابت فرزندان تان بین خودشان می تواند ناراحت کننده باشد، اما اگر آشکارا راه هایی برای کمک به حل موضوعات و احساساتی که به وجود آمده مطرح کنید منابع جالبی به آن ها می دهید که بعدها خیلی در زندگی به دردشان می خورد. خواهر و برادرها یاد می گیرند چگونه حسادت را مطرح کنند […]

رقابت فرزندان تان بین خودشان می تواند ناراحت کننده باشد، اما اگر آشکارا راه هایی برای کمک به حل موضوعات و احساساتی که به وجود آمده مطرح کنید منابع جالبی به آن ها می دهید که بعدها خیلی در زندگی به دردشان می خورد. خواهر و برادرها یاد می گیرند چگونه حسادت را مطرح کنند و با آن رو به رو شوند و نقاط قوت و ضعف فردی شان را همزمان با رشد یکدیگر بپذیرند.

راه حل های ساده
ابتدا راه حل های ساده را مد نظر قرار دهید. شما ممکن است فقط با زودتر غذا دادن به آن ها بتوانید مسائل را حل کنید یا آن ها را تشویق کنید بعد از مدرسه با دوچرخه سواری در پارک انرژی خود را تخلیه کنند.

وضع قوانین
قوانین را با هم تعیین کنید. فرزندان تان را در تعیین خط مشی کلی قوانین صحیح و منسجم دخالت دهید، زیرا این کار می تواند از بسیاری از یکی به دو کردن جلوگیری کند. آن ها را تشویق کنید تا مجموعه قوانین را نقاشی، طراحی یا چاپ کنند.

برگزاری جلسات خانوادگی
هر هفته در زمان مشخصی بنشینید و در مورد موضوعات بحث کنید. هدف از جلسه خانوادگی مشخص کردن این است که عقیده هر کسی تفاوت ایجاد می کند. جلسات خانوادگی به ایجاد مشارکت و مسئولیت کمک کرده و احتمالا دعواها را کاهش می دهد.

تذکر دادن به کودکان
وقتی کودکان شروع به گیر دادن به یکدیگر می کنند به آن ها کمک کنید به خاطر بیاورند که چگونه احساسات شان را به یکدیگر بیان کنند. مسئله را برای آن ها حل نکنید فقط به آن ها یادآوری کنید چگونه حل می شود.

اخطار دادن به کودکان
به فرزندان تان اخطار دهید اگر با صلح و صفا بازی نکنند بازی یا هر فعالیتی را که در آن شرکت دارند متوقف می کنید. از نماد کارت زرد فوتبال به عنوان روش تصویری استفاده کنید تا اخطار را به جریان بیندازید و سپس تهدید به کارت قرمز کنید. یک اخراج شاید همان چیزی باشد که شما برای متوقف کردن جر و بحث نیاز دارید.

تغییر محل دعوا
دعوا بیش از آنکه کودکان را اذیت کند شما را ناراحت می سازد. به محض اینکه مطمئن شوید اوضاع از کنترل خارج شده بحث را به جای دیگری مانند طبقه بالا و حیاط منتقل کنید.

جدا کردن طرفین دعوا
تنهایی بازی کردن زیاد سرگرم کننده نیست و یک جای خلوت اغلب برای آرام کردن خلق و خوی کودک کافی است.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما