قلدری و کمبود اعتماد به نفس

کودکانی که اعتماد به نفس ندارند صادقانه انتظار شکست دارند. آن ها احساس می کنند که توانایی عمل به وظیفه خود در کلاس را ندارند، اما ممکن است بیرون از مدرسه یا وقتی موظفند کاری در ارتباط با مدرسه انجام دهند کاملا رضایت بخش باشند. پسرها تمایل به واکنش فیزیکی بیشتری دارند در حالی که […]

کودکانی که اعتماد به نفس ندارند صادقانه انتظار شکست دارند. آن ها احساس می کنند که توانایی عمل به وظیفه خود در کلاس را ندارند، اما ممکن است بیرون از مدرسه یا وقتی موظفند کاری در ارتباط با مدرسه انجام دهند کاملا رضایت بخش باشند. پسرها تمایل به واکنش فیزیکی بیشتری دارند در حالی که دخترها از روش احساسی و کلامی برای تهدید و بازی گرفتن دیگران استفاده می کنند. آن ها اغلب قلدر نامیده می شوند.

دلایل قلدری کردن کودکان
کودکی که قلدر نامیده می شود و فاقد اعتماد به نفس است، قدرت یا توانایی خود را با صدمه جسمانی زدن به سایر کودکان نشان می دهد. قلدری حس کنترل داشتن و مسئول زندگی خود بودن را ایجاد می کند. این کودک می داند که قلدری در مقابل دیگران اشتباه است، اما قوی ترین شخص بودن در روابط، به کودک کمک می کند احساس مهم بودن کند. همچنین کودک قلدر گاهی در خانه هم قلدری می کند و با خشن بودن تایید به دست می آورد. برخی والدین به اشتباه فکر می کنند که قلدری بخشی از رشد است و می تواند به فرزندان کمک کند تا یاد بگیرند از خود دفاع کنند.

رفتارهای شایع در کودک فاقد اعتماد به نفس
به طور کلامی و جسمانی به مردم امر و نهی می کند.

دیگران را تهدید می کند.

بد اخلاق و اغلب بد دهن است و گستاخی می کند.

به زور خود مباهات می کند.

بی نهایت منفی است و خود پنداری ضعیفی دارد.

با اولین نشانه مشکل به دیگران پرخاش می کند.

فکر می کند دیگران می خواهند او را تحقیر کند یا از او بهره ببرند.

مشکلات یادگیری دارد.

دیگران را در نظر مردم کوچک و تحقیر می کند.

دوستان اندکی دارد یا سردسته گروه است.

به خاطر جنگجو بودنش مشهور است.

دنبال دردسر می گردد و اغلب با رفتار خود با دیگران دعوا راه می اندازد.

به تمام روابط متقابل به طور منفی و جسمی واکنش نشان می دهد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما