فوریه 8
بازدید : 701
نظرات : بدون دیدگاه
زندگی خانوادگی را با دو فرزند ادامه بدهید

اکنون می توانید زندگی خانوادگی را با دو فرزند ادامه بدهید، اما حالا همه چیز تغییر کرده است. فرزند بزرگ تر عادت ندارد در مورد شما با کسی شریک شود. تنها عامل یا عواملی که می تواند به محکم کردن روابط میان فرزند اول و نوزاد جدید کمک کند کمی تفکر، حساسیت، دقت و برنامه […]

اکنون می توانید زندگی خانوادگی را با دو فرزند ادامه بدهید، اما حالا همه چیز تغییر کرده است. فرزند بزرگ تر عادت ندارد در مورد شما با کسی شریک شود.
تنها عامل یا عواملی که می تواند به محکم کردن روابط میان فرزند اول و نوزاد جدید کمک کند کمی تفکر، حساسیت، دقت و برنامه ریزی مناسب است. کاری کنید که مهمانان شما پیش از دیدن نوزاد کمی وقت هم برای کودک بزرگ تر بگذارند و با او صحبت کنند. بیشتر وقت ها، فرزند بزرگ تر مورد بی توجهی جمعی که به دیدار نوزاد می آیند قرار می گیرد. نشان دادن توجه به او تاثیرات بزرگ و مهمی دارد.

به یاد داشته باشید نوزاد جدید متعلق به فرزند بزرگ تر هم هست. به تمام احساسات مخلوط شده او در این سنین توجه کنید. او هم از ورود نوزاد به جمع خانواده احساس غرور دارد و می خواهد او را به همه نشان بدهد و یا در موردش حرف بزند، مثلا شما می توانید کاری کنید که کودک بزرگ تر دوستان و مهمانان را به طرف تخت یا اتاق نوزاد راهنمایی کند. یک شیوه و حرکت ساده باعث می شود احساس اهمیت و ارزش بکند.

فرزند بزرگ تر به دقت مواظب رفتار و گفتار شما است و همیشه مراقب کوچک ترین تغییر در مسایل خانوادگی و یا کوچک ترین مزاحمت از سوی نوزاد است. به همین دلیل شما نباید اضطراب و ناراحتی های خود را در حضور او بروز دهید، حتی وقتی که به خاطر کار زیاد و مسئولیت های جدید خسته و کسل هستید باز هم سعی کنید او چیزی از این حالات شما نفهمد. وقتی کودک ببیند که شما آرام هستید او هم احساس آرامش و اطمینان خواهد کرد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما