فوریه 9
بازدید : 832
نظرات : بدون دیدگاه
بچه شیطون

مدیریت رفتار فرزندان تان به سخت کوشی، استقامت، از خودگذشتگی، دور اندیشی و سلامت شوخ طبعی همراه با دقت و تلاش نیاز دارد. چگونگی رفتار فرزندان همیشه نشان دهنده هدفی است. آن ها می توانند به هر یک از دلایل زیر رفتار بدی داشته باشند. کنجکاوی گاهی کودکان کارهایی انجام می دهند تا اوضاع را […]

مدیریت رفتار فرزندان تان به سخت کوشی، استقامت، از خودگذشتگی، دور اندیشی و سلامت شوخ طبعی همراه با دقت و تلاش نیاز دارد. چگونگی رفتار فرزندان همیشه نشان دهنده هدفی است. آن ها می توانند به هر یک از دلایل زیر رفتار بدی داشته باشند.

کنجکاوی
گاهی کودکان کارهایی انجام می دهند تا اوضاع را سبک سنگین کنند و پاسخ و واکنش والدین خود را بسنجند. در مورد فرزندان کوچک آنچه مردم ممکن است به عنوان «بچه شیطان» بنامند در واقع فقط یک کودک کنجکاو است که می کوشد شناخت خود را از جهان افزایش دهد، برای مثال رفتار فرزند کوچکی که لیوان درخشان نوشیدنی را بر می دارد تا به داخل آن نگاه کند، رفتار شیطنت آمیز نیست، بلکه او فقط به درخشندگی علاقه مند است، او نمی داند که ممکن است آن را بیندازد یا به خودش آسیب بزند.

عدم وجود محدودیت
کودکان به حد و مرزهایی که توسط شما تعیین می شوند نیاز دارند. در مورد رفتاری که برای شما قابل قبول است بسیار صریح باشید و کوتاه نیایید. شما نمی توانید برای هر موضوعی بن بست داشته باشید، بنابراین نبردهای خود را عاقلانه انتخاب کنید.

بی حوصلگی و کمبود توجه
کودکان نیازمند توجه شما هستند. در حقیقت این عالی ترین هدیه ای است که می توانید به آن ها بدهید، زیرا هر توجهی بهتر از بی توجهی است. یک کودک بی حوصله ممکن است با بی ادبی شما را وادار کند که به او توجه کنید. پاداش دادن به بی ادبی اشتباه بزرگی است، زیرا شما رفتار بدی را تقویت می کنید که واقعا قبول ندارید. البته نادیده گرفتن رفتار بد واقعا کار دشواری است، زیرا به طور خودکار خشم شما را جلب می کند. تنها با تحسین بسیار رفتار مثبت کودک را تقویت کنید تا دقیقا آنچه می هواهید انجام دهد، نظیر «واقعا عالیه که وقتی پشت میز می نشینی، قاشق و چنگال درست دستت می گیری.» به جای اینکه بگویید «چند بار بگم قاشق رو این طوری دستت بگیر؟». مثبت بودن آگاهانه ابتدا خسته کننده است و قطعا به تغییر در تفکر نیاز دارد، اما واقعا در به دست آوردن نتیجه موثر است.

الگو برداری از والدین
والدین الگوهای اصلی کودکان هستند. شما به عنوان پدر و مادر همیشه پیام هایی در مورد روش صحیح رفتار با خانواده، دوستان، فرزندان، معلم ها، فروشندگان و غیره می فرستید. شما با روش صحبت با فرزندان خود، جملات و کلام بدنی که به کار می برید و با رفتار مثبت یا منفی خود پیام هایی ارسال می کنید. اگر کودکی را با صدای بلند دعوا کنید، اما بعد به او بگویید نباید فریاد بزند باعث تقویت رفتار ناپسند در فرزندتان می شوید. رفتاری که می خواهید ببینید نشان دهید و تماشا کنید که چه اتفاقی می افتد.

خستگی یا ناخوشی
اگر کودکان خسته، گرسنه، در حالت بد یا ناخوش احوال باشند کمتر انتظار می رود منطقی رفتار کنند. چون کودکان بالغ نیستند و تجربه کافی ندارند تا علایم احساس خستگی و ناخوشی را تشخیص دهند، در این صورت ممکن است نق بزنند یا اذیت کنند. شما به عنوان یک بزرگ تر می توانید علایم خواب آلودگی یا بیماری کودک را تشخیص دهید و پیش بینی کنید. می توانید انعطاف پذیری بیشتری نشان دهید تا این تغییر موقعیت سپری شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما