فوریه 11
بازدید : 670
نظرات : بدون دیدگاه
مشکلات خواندن را جدی بگیرید

به دلیل تنوع گسترده ای که در سن و سرعت فراگیری خواندن بین کودکان وجود دارد اغلب برای والدین مشکل است که تشخیص دهند چه موقع باید نگران عدم پیشرفت آشکار کودک شوند. بهترین توصیه ای که می توان به عموم والدین کرد این است که تا هفت سالگی نگران نباشند. اگر تا این سن […]

به دلیل تنوع گسترده ای که در سن و سرعت فراگیری خواندن بین کودکان وجود دارد اغلب برای والدین مشکل است که تشخیص دهند چه موقع باید نگران عدم پیشرفت آشکار کودک شوند. بهترین توصیه ای که می توان به عموم والدین کرد این است که تا هفت سالگی نگران نباشند. اگر تا این سن کودک هیچ پیشرفتی نکرد آن گاه لازم است اقدام کنید. هر چه کودک بزرگ تر می شود برخورد با مشکلات او در خواندن دشوارتر می گردد.

چه باید کرد؟
در ابتدا بهتر است بررسی کنید که به شیوه های درستی فرزندتان را در راه خواندن یاری و ترغیب کرده اید و آیا انتظاری غیر واقعی از کودک خود ندارید. اگر هنوز هم نگران هستید با آموزگار فرزندتان ملاقات کنید و درباره این موضوع با او تبادل نظر کنید. اگر مشکلی جدی وجود داشته باشد می توانید با یک روان شناس تربیتی کودکان مشاوره کنید تا او مشکل را ارزیابی کند.

آموزش های ویژه
برای کودکانی که در خواندن مشکلات جدی دارند می توان از آموزگاران متخصص و ویژه کمک گرفت. این آموزگاران معمولا به طور خصوصی یا در گروه های کوچک به کودکان آموزش می دهند. در این روش از کتاب های بسیار جالب با متن های ساده استفاده می شود. با کمک این نوع آموزش ویژه بیشتر کودکان می توانند بر مشکلات خود در خواندن چیره شوند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما