فوریه 11
بازدید : 1657
نظرات : بدون دیدگاه
فرزندتان را به درس علوم علاقه مند کنید

بیشتر چیزهایی که فرزند شما برای دانشمند شدن نیاز دارد ذاتی اند. مقداری خلاقیت، توانایی دیدن محیط اطراف و مقدار بسیار زیادی کنجکاوی لازم دارد. فرزندتان برای رشد همه جانبه به یک پایه قوی در علوم نیاز دارد. با هم مشاهده کنید. به برگ های ریزان دقت کنید، درخشان ترین ستاره را نشان دهید، تفاوت […]

بیشتر چیزهایی که فرزند شما برای دانشمند شدن نیاز دارد ذاتی اند. مقداری خلاقیت، توانایی دیدن محیط اطراف و مقدار بسیار زیادی کنجکاوی لازم دارد. فرزندتان برای رشد همه جانبه به یک پایه قوی در علوم نیاز دارد.
با هم مشاهده کنید. به برگ های ریزان دقت کنید، درخشان ترین ستاره را نشان دهید، تفاوت رشد دو درخت را ببینید. به فرزندتان توصیه کنید که مشاهداتش را بنویسد یا به صورت نقاشی نگه دارد.

او را تشویق به تهیه کلکسیون کنید. به این ترتیب فرزندتان می تواند اشیا را با هم مقایسه کند و منشا هر کدام از آن ها را بیابد. از هر چیزی می توان کلکسیون تهیه کرد، سنگ، صدف، برگ، پاک کن، اسفنج.

با هم سوال بپرسید. چرا آسمان آبی است؟ چرا دو آهن ربا یکدیگر را دفع می کنند؟ چه چیزی باعث درخشیدن شعله های آتش می شود؟ به فرزندتان یک دفترچه بدهید تا بتواند سوالاتش را در آن بنویسد. در مورد پاسخ های احتمالی بحث کنید. با رفتن به موزه یا کتابخانه یا جستجوی اینترنتی در مورد صحت پاسخ های تان تحقیق کنید.

با هم آزمایش کنید. با آزمایش دانشمند کوچک شما یک سوال را انتخاب می کند و برای دست یافتن به پاسخ تحقیقی را برنامه ریزی می کند و آنچه را اتفاق می افتد مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. دنبال کتاب های کودکان که حاوی آزمایش های ساده باشند بگردید. یک مجموعه لوازم شیمی، تلسکوپ یا میکروسکوپ بخرید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما