فوریه 15
بازدید : 807
نظرات : بدون دیدگاه
آیا انتظارات من برای سن فرزندم معقول است؟

حد و حدود مجموعه ای از دستور العمل ها و قوانینی می باشد که شما از فرزندتان انتظار دارید، آنچه که باید و نباید انجام دهند. فرزندتان باید مرزها و جایگاه خود را بشناسد تا بتواند رفتار مورد قبول شما را داشته باشد. اما این حد و مرز را چگونه می توان تعیین نمود؟ با […]

حد و حدود مجموعه ای از دستور العمل ها و قوانینی می باشد که شما از فرزندتان انتظار دارید، آنچه که باید و نباید انجام دهند. فرزندتان باید مرزها و جایگاه خود را بشناسد تا بتواند رفتار مورد قبول شما را داشته باشد. اما این حد و مرز را چگونه می توان تعیین نمود؟
با خود فکر کنید که چه موضوعات یا رفتارهایی واقعا برای شما مهم می باشند. آنچه به نظرتان ایده آل می رسد به طور مختصر شرح دهید و تبدیل به فهرست کنید. فهرستی از آنچه که از کودک تان توقع دارید. مزیت های ایجاد آن ها را مورد بررسی قرار دهید. سپس فهرستی تهیه کنید از اقداماتی که برای شما قابل قبول نمی باشد. رفتارهای ناشایستی که در اتومبیل، فروشگاه، مدرسه، اتاق نشیمن و … رخ می دهند و شما آن ها را قابل قبول نمی دانید.
فهرست شما می تواند مختصر یا طولانی باشد، اما بهتر است از تنظیم موارد بی پایانی از رفتارهای منع شده بپرهیزید، زیرا این کار می تواند بسیار محدود کننده باشد. ادغام این فهرست ها مجموعه ای است از ارزش هایی که مشخص کننده حد و مرزها می باشد.

راهنمایی:
از همسرتان نیز بخواهید فهرستی تهیه نماید و با هم در مورد آن ها به گفت و گو بپردازید، عقاید خود را در مورد اینکه چگونه می توانید در یک جهت پیش بروید، در میان بگذارید.

هنگام تنظیم فهرست بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا انتظارات من برای سن فرزندم معقول است؟ حد و حدودی که تعیین می کنید باید هماهنگ با واقعیت های کودک بودن باشد مثلا شما نمی توانید فرزند خردسال خود را به سینما ببرید و از او انتظار داشته باشید که مدتی بی سر و صدا تکان نخورد.

آیا انتظارات من متناسب با سن فرزندم است؟ در نظر داشته باشید که با بزرگ تر شدن فرزندتان قوانین نیز باید تغییر کنند، در غیر این صورت موجب نادیده گرفتن و سرپیچی کودک می شود، به عنوان مثال از نوجوان خود توقع نداشته باشید هنگام عبور از خیابان دست شما را بگیرد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما