فوریه 16
بازدید : 594
نظرات : بدون دیدگاه
آیا نوجوان من افسرده است؟

تغییر حالت و رفتار و مشکل نوجوانان با اطرافیان طبیعی است به همین دلیل برای والدین دشوار است که متوجه مشکل ذهنی مثل افسردگی و عصبانیت در فرزندانشان شوند پس باید کمی هوشیارتر باشند. نوجوانان تنها دچار اختلال ذهنی می شود و این اختلال بعد از سن ۱۵ سال آغاز می شود. طبق اخباری که […]

تغییر حالت و رفتار و مشکل نوجوانان با اطرافیان طبیعی است به همین دلیل برای والدین دشوار است که متوجه مشکل ذهنی مثل افسردگی و عصبانیت در فرزندانشان شوند پس باید کمی هوشیارتر باشند.
نوجوانان تنها دچار اختلال ذهنی می شود و این اختلال بعد از سن ۱۵ سال آغاز می شود.

طبق اخباری که از بیمارستان بدست آمده، فقط ۲۰ درصد کودکانی که اختلال ذهنی دارند شناخته شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.


از کجا بدانیم مشکل نوجوان ما اختلال ذهنی است
کرس نو می گوید : نوجوانان نشانه های بیشماری دارند که هشداری جدی برای والدین است و یکی از آنها تغییرات رفتاری در خانه و مدرسه است، مثلا افت تحصیلی شدید یا بد خلق شدن نسبت به قبل.

یکی دیگر از هشدارهای جدی تغییرات فیزیکی مانند افزایش یا کاهش وزن شدید است. اهمال در بهداشت فردی ، گروه دوستان جدید ، روبرو شدن با فعالیت های مشکل روزانه ، کابوس شبانه ، مصرف الکل و مواد مخدر ، پرخاشگری و عصبانیت ، رفتاری های آسیب زا برای خودشان و دیگران علل دیگر نگرانی، افسردگی است که حالت های منفی و نظرات را در گیر می کند که اغلب با بی میلی و کم خوابی همراه است. اگر والدین متوجه اختلالات ذهنی نوجوانان شدند، نباید ارتباطشان را با آن ها قطع کنند پس اگر متوجه نیاز فرزندتان برای کمک شدید به روانشناس مراجعه کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما