مارس 9
بازدید : 815
نظرات : بدون دیدگاه
بیش فعالی را در کودکی درمان کنید

بیش فعالی از آن دسته اختلالالی است که والدین اغلب آن را با بازیگوشی و شیطنت کودکانه اشتباه می‌گیرند. در مواقعی کودک علاوه بر بیش فعالی به بی‌توجهی هم مبتلا است که هیچ گونه توجیه علمی ندارد و این کودکان باید حتما تحت درمان قرار گیرند. مطالعات نشان می‌دهد ۴ تا ۶ درصد دانش آموزان […]

بیش فعالی از آن دسته اختلالالی است که والدین اغلب آن را با بازیگوشی و شیطنت کودکانه اشتباه می‌گیرند.

در مواقعی کودک علاوه بر بیش فعالی به بی‌توجهی هم مبتلا است که هیچ گونه توجیه علمی ندارد و این کودکان باید حتما تحت درمان قرار گیرند.

مطالعات نشان می‌دهد ۴ تا ۶ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران مبتلا به بیماری بیش فعالی هستند، تقریبا بیش از ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز روانپزشکی را کودک و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تشکیل می‌دهد.

این اختلال با اشکال بدتری در بزرگسالی نیز همراه فرد خواهد بود و کودکی که بیش فعال باشد، درمان سریع تر و بهبودی بیشتری نسبت به کودک بی توجه دارد.

کودکان بیش فعال اگر درمان نشوند، دچار صدمات جبران ناپذیری خواهند شد، این کودکان ممکن است در صورتی که درمان نشوند، به افسردگی و کاهش اعتماد به نفس دچار شوند.

اگرچه در بسیاری از موارد این کودکان باهوش هستند و در جامعه بسیار موفق خواهند بود، اما چون اغلب درمان نمی‌شوند، این اختلال در آن‌ها منجر به ترک تحصیل شده و حتی ممکن است در آینده به اعتیاد روی آوردند و یا دچار رفتارهای ضد اجتماعی متعددی شوند.

اگر بیش فعالی در کودکان از بین رود، اما بی توجهی آنان حل نشود ممکن است این مشکل در بزرگسالی نیز با آنان ادامه پیدا کند و منجر به صدمات مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی از قبیل بی ثباتی در زندگی زناشویی و شغلی آن‌ها شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما