دسامبر 1
بازدید : 1070
نظرات : بدون دیدگاه
داستان‌هایی راجع به خواب نوزادان که والدین باید بدانند!

مادربزگ‌ها و پدر بزرگ‌ها، دوستان، پدر و مادرهای جامعه، همه و همه پندهای خوبی می‌دهند اما مادر و پدر چگونه بفهمند که آیا اطلاعات درستی دریافت می‌کنند یا نه؟ ما با کمک دکتر اندرو آدسمن و کتابش “حقایق نوزادان”، افسانه‌ها را از واقعیت‌ها جدا کرده‌ایم. حالت خواب نوزاد قصه: گذاشتن بچه به بغل برای خواب […]

مادربزگ‌ها و پدر بزرگ‌ها، دوستان، پدر و مادرهای جامعه، همه و همه پندهای خوبی می‌دهند اما مادر و پدر چگونه بفهمند که آیا اطلاعات درستی دریافت می‌کنند یا نه؟ ما با کمک دکتر اندرو آدسمن و کتابش “حقایق نوزادان”، افسانه‌ها را از واقعیت‌ها جدا کرده‌ایم.

حالت خواب نوزاد
قصه: گذاشتن بچه به بغل برای خواب اشکال ندارد.
واقعیت: برای کاهش خطر سندروم مرگ  ناگهانی بر اثر خفگی، نوزادان سالم باید همیشه به پشت بخوابند. نه روی شکم و نه به بغل.

دکتر آدسمن توضیح می‌دهد: “بخشی از دلیل این گیج شدن این است که وقتی دولت برای اولین بار کمپین “خوابیدن به پشت” را راه انداخت، گفت که کنار یا پشت. اما تنها چند سال بعد به خاطر اینکه کودکان از کنار روی شکم غلت می‌خوردند، پیشنهادش را تغییر دارد. بی خطرترین حالت خواب برای نوزادان این است که به پشتشان بخوابند. متاسفانه برخی از دکتران کودک به والدین اطلاعات غلط می‌دهند.

کنترل خواب
قصه:
شما می‌توانید ساعت و مدت زمان خواب نوزادتان را کنترل کنید.
واقعیت: نوزادان هر وقت که آماده باشند به خواب فرو می‌روند و هر گاه گرسنه یا خیس باشند و یا به خاطر دلایل معمولی دیگر از خواب بیدار می‌شوند.
دکتر آدسمن توضیح می‌دهد: در اینجا مهم‌ترین چیز “نوزاد” است. خیلی از والدین سعی می‌کنند که برنامه‌ای درست کنند اما وقتی نوزادان خیلی کوچک هستند، مادر و پدر واقعا باید به نیاز های کودک جواب دهند.

 

حقیقت‌هایی راجع به قنداق کردن
قصه:
قنداق کردن روشی منسوخ شده برای آرام کردن کودکان بهانه‌گیر است.
واقعیت: قنداق کردن اگر درست صورت بگیرد می‌تواند روشی موثر و آرام کننده باشد.
دکتر آدسمن توضیح می‌دهد: قنداق کرن روشی بسیار مفید برای آرام کردن کودک است. بعضی از والدین نگران زیادی گرم شدن فرزندشان هستند اما اگر نوزاد به درستی لباس پوشیده باشد مشکلی پیش نمی‌آید. حالت مهم است پس از متخصص کودک یا فردی با تجربه راجع به روش صحیحش سوال کنید.

چرت=خواب صدادار کودک
قصه: چرت زدن داخل ماشین و یا روروئک حساب نمی‌شود.
واقعیت:
اگر کودکتان با صدا می‌خوابد، حساب می‌شود.
دکتر آدسمن توضیح می‌دهد: وقتی پای مکان خوابیدن به وسط می‌آید، کودکان خیلی تطبیق‌پذیر هستند. اگر کودکی جایی به جز تختش به خواب فرو رفت، دلیلی برای جابجایی اش وجود ندارد. همچنین به خاطر داشته باشید که مهدکودک‌های زیبا شاید با هدف‌های عالی، تخت‌های متحرک، موبایل یا دکوراسیون‌های دیگری درست شده باشند اما همه این‌ها ممکن است برای بچه خطری باشد.

غله برنج قبل از خواب
قصه:
اضافه کردن غله برنج به شبشه شیر بچه قبل از خواب به خوابیدن او در طول شب کمک می‌کند.
واقعیت: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این روش روی خواب بچه موثر است وجود ندارد.
دکتر آدسمن توضیح می‌دهد: در واقع ممکن است طور دیگری باشد. دادن زود هنگام غله برنج به بچه ممکن است امن نباشد. نوزادان شاید نتوانند غله برنج را تا قبل از 4 ماهگی هضم کنند. والدین معمولا می‌خواهند روند طبیعی را تغییر دهند و مراحل رشد کودک را زود سپری کنند اما این کار واقعا توصیه نمی‌شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما