دسامبر 1
بازدید : 1617
نظرات : بدون دیدگاه
چه موقع و در چه صورتی به نوزاد پستانك بدهید؟

این كاملا به شما و نوزاد شما بستگی دارد. نوزادان عاشق مكیدن هستند. از نوزادان درحال مكیدن شست در داخل رحم عكس گرفته اند. ولی اكثر نوزادان با خوردن شیر و با حركت گهواره كاملا راضی می شوند و هرگز به پستانك نیاز نخواهند داشت. نوزادی كه به نظر می رسد تمایل داشته باشد بلافاصله […]

این كاملا به شما و نوزاد شما بستگی دارد. نوزادان عاشق مكیدن هستند. از نوزادان درحال مكیدن شست در داخل رحم عكس گرفته اند. ولی اكثر نوزادان با خوردن شیر و با حركت گهواره كاملا راضی می شوند و هرگز به پستانك نیاز نخواهند داشت.

نوزادی كه به نظر می رسد تمایل داشته باشد بلافاصله پس از خوردن شیر مجدداً پستان بگیرد (البته در صورتی كه حداقل به مدت 10 دقیقه صدای بلعیدن شیر شنیده شود و مطمئن باشید كه سیر است) یا یك شیشه دیگر را مصرف كند ممكن است احتیاج به مكیدن چیز دیگری داشته باشد. چنین نوزادی با پستانك راضی خواهد شد. دادن پستانك به نوزاد (در صورتیكه شما آگاهانه تشخیص می دهید كه به نفع اوست نه به نفع خودتان!) اشكالی ندارد ولی نباید جایگزین شیر دادن و نوازش كردن نوزاد شود. بعضی از والدین از تصور اینكه یك كودك 3 ساله با پستانك دور خانه راه برود خوششان نمی آید. ولی در صورتیكه شما آگاهانه تصمیم گیری كنید و فقط وقتی كه نوزادتان واقعاً به پستانك احتیاج دارد، در اختیارش قرار دهید، بعید است كه وابستگی شدید به آن پیدا كند.

وسیله ای اضافی برای نوزادانی كه زودتر از موقع بدنیا می آیند: اگر نوزاد شما زودتر از موقع دنیا آمده است ممكن است پستانك به نحو غیر منتظره ای برایش سودمند باشد. بعضی از تحقیقات نشان می دهند كه نوزادان نارس كه پستانك می مكند بهتر رشد می كنند.

آیا اسـتفاده از پستانك دركودكـی كه با شیر مادر تغذیه می شود ذهن او را مشوش می كند؟

اگر نوازد را با شیر مادر تغذیه می كنید بهتر است از مصرف پستانك اجتناب ورزید تا وقتیكه نوزاد یاد بگیرد كه خوب به سینه بچسبد و آنرا بمكد و شیر شما نیز كافی باشد. از آنجائیكه پایه پستانك از سینه شما باریكتر است اگر نوزاد قبل از عادت كافی به سینه مادر پستانك بمكد ممكن است ذهنش مشوش شود.

آیا استفاده از پستانك با تكامل دندانها تداخل عمل دارد؟

احتمال آنكه كودك شما آنقدر پستانك بمكد تا تكامل صحیح دندانهایش را مورد تهدید قرار دهد بسیار كم است زیرا دندانهای دائم معمولا تا حدود 5-6 سالگی ظاهر نمی شوند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما