دسامبر 14
بازدید : 1179
نظرات : بدون دیدگاه
علت علاقه دختربچه‌ها به لوازم آرایشی چیست؟

علیرضا جعفری، روانشناس گفت: گاهی محیط خانوادگی و تماشای برخی فیلم‌ها موجب می‌شود تا کودک برای تامین حس زیبایی خود از لوازم آرایشی استفاده کند. بهترین واکنش والدین این است که به جای تنبیه با فرزند خود صحبت و او را در کلاس نمایش ثبت‌نام کنند. علیرضا جعفری در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان […]

علیرضا جعفری، روانشناس گفت: گاهی محیط خانوادگی و تماشای برخی فیلم‌ها موجب می‌شود تا کودک برای تامین حس زیبایی خود از لوازم آرایشی استفاده کند. بهترین واکنش والدین این است که به جای تنبیه با فرزند خود صحبت و او را در کلاس نمایش ثبت‌نام کنند.

علیرضا جعفری در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره علاقه زیاد دختر 6 ساله‌اش به لوازم آرایشی اظهار داشت: کودکان دوست دارند در دوران کودکی اثری از خود به جای بگذارند به همین دلیل است که به نقاشی و کاردستی علاقه زیادی دارند.

وی افزود: برخی والدین در خانه دیواری را برای نقاشی کودک اختصاص می‌دهند زیرا کودکان به نقاشی روی دیوار علاقه دارند و از این طریق نیاز خود را به خلق اثر برآورده می‌کنند.

این متخصص حوزه بهداشت روان محیط خانواده و فرهنگ غالب بر آ‌ن را یکی از دلایل علاقه این کودک 6 ساله به مصرف لوازم آرایشی دانست و گفت: ممکن است محیط خانواده و تماشای برخی فیلم‌ها موجب شود تا کودک به لوازم آرایشی علاقه نشان دهند هر چند که اصلی‌ترین دلیل تلاش برای جلب توجه است.

جعفری افزود: گاهی بی‌تفاوتی نسبت به برخی رفتارهای کودکان در حذف آن مؤثر است بنابراین والدین این کودک باید نسبت به این رفتار کودک بی‌تفاوت باشند و او را تنبیه نکنند، همچنین تشویق این رفتار می‌تواند موجب تثبیت آن شود.

این روانشناس تأکید کرد: برخی کودکان بی‌توجهی والدین را با برخی رفتارها جلب می‌کنند مثلاً وقتی والدین آنها استراحت می‌کنند صدای تلویزیون را بیشتر می‌کنند تا توجه والدین را جلب کنند بنابراین بی‌تفاوتی نسبت به برخی رفتارهای کودک به از بین رفتن آن کمک می‌کند.

جعفری اظهار داشت: بهتر است مادر این کودک به فرزند خود بگوید که مصرف برخی لوازم برای بزرگسالان است. همچنین ترتیب دادن نمایش عروسکی در خانه و گریم کودک می‌تواند حس نیاز او به زیبایی و مطرح شدن را تأمین کند.

وی افزود: گریم کردن کودکان در پارک‌ها یکی از روش‌های مناسب برای تأمین این حس نیاز است زیرا کودک دوست دارد مرکز توجه باشد و تلاش برای جلب توجه در انسان با خلق اثر خود را نشان می‌دهد.

این متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد: برای تأمین نیاز کودک خود به جلب توجه و زیبایی او را در کلاس‌های نمایش ثبت‌نام کنید و هرگز کودک خود را به خاطر رفتاری که علت آن را نمی‌داند تنبیه نکنید. چنانچه والدین این کودک در واکنش به رفتار او ناتوان بودند می‌توانند به روانشناس کودک مراجعه کنند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما