ژانویه 31
نویسنده : فاطمه خوش بیانی
بازدید : 721
نظرات : بدون دیدگاه
مشکلات پس از طلاق

در ابتدا ممکن است بچه ها چیز زیادی ندانند و نمی دانند واقعاً جدایی برای آن ها چه معنایی خواهد داشت، والدین باید راجع به طلاق با بچه ها صحبت کنند. عوامل استرس زای متعدد، عدم توانایی برای مدارا با موقعیت های مختلف، مشکلات و بیماری های روانپزشکی معمولاً عمده ترین دلایل طلاق هیستند.   […]

در ابتدا ممکن است بچه ها چیز زیادی ندانند و نمی دانند واقعاً جدایی برای آن ها چه معنایی خواهد داشت، والدین باید راجع به طلاق با بچه ها صحبت کنند. عوامل استرس زای متعدد، عدم توانایی برای مدارا با موقعیت های مختلف، مشکلات و بیماری های روانپزشکی معمولاً عمده ترین دلایل طلاق هیستند.

 

آنچه از نظر یک درمانگر و روانپزشک کودک و نوجوان برای مداخله اهمیت دارد این است که:

  •  بچه ها باید مراقبت شوند.
  • نباید بچه ها قربانی اختلاف والدین شوند و به عنوان گره یا وسیله ای جهت رسیدن به اهداف والدین استفاده شوند.

 

مسائل و مشکلات پس از طلاق:

معمولآ پس از طلاق شرایطی پیش می آید که باید به نحوی با آن ها مدارا شود.عمده ترین مواردیکه شخص پس از طلاق مجبور به مدیریت آنهاست شامل موارد زیر است:

  • فراهم نمودن مقدمات، شرایط و امکانات یک زندگی جداگانه و جدید.
  •  مدیریت روش های تربیت فرزندان و مدارا با نیازها و حالات هیجانی آنها.
  •  مدیریت موارد ناگهانی و اورژانسی
  • شرایط انتقال کودک بین والدین
  • توزیع مجدد امکانات اقتصادی.
  • مدارا با مسائل اجتماعی و فرهنگی.

 

معمولاً ماه های اولیه طلاق زمان سختی است. زمان احساسات و رفتارهای هیجانی شدید و غیرمنطقی نسبت به طرف مقابل. ممکن است والدین آنقدر درگیر شرایط سخت پس از طلاق و مدیریت مسائل و مشکلات آن باشند که نقش و مهارت های والدی آنها کاهش یابد.

 

آنها در روش های تربیتی خود ناهماهنگ و غیرقابل پیش بینی می شوند و کمتر می توانند تربیت صحیح را اعمال کنند. نزاع والدین ممکن است فرزندان را مضطرب کند و فکر کنند که باید جانب یکی را بگیرند و ارتباطشان را با والدین طرف مقابل قطع کنند.

 

گاه نیز برخی از استرس ها و ناراحتی ها در خانواده وجود داشته که پس از طلاق وقتی یکی از والدین خانه را ترک می کند،کاهش می یابد. مثل پرخاشگری، الکلیسم، آزار عاطفی و هیجانی.مسئله دیگر این است که والدین و فرزندان مجبورند با فشارهای اجتماعی و فرهنگی مدارا کنند.

 

در مورد مسائلی که به طور تأخیری در پدیده طلاق دیده می شود می توان به مواردی چون ازدواج مجدد یکی از والدین یا هر دو اشاره کرد که کودک مجبور است با این قضیه تطابق برقرار کند. به نظر می رسد والدین نباید در انجام این تصمیم عجله کنند و اجازه دهند کودک مرحله به مرحله تطابق لازم را برقرار کنند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما