فوریه 9
بازدید : 921
نظرات : بدون دیدگاه
پرسشگری

واکنش والدين در مقابل سوالات کودکان بسيار مهم است و تاثير زيادی در شکل‌گيری شخصيت فرزندان دارد. در هيچ شرايطی به فرزندتان دروغ نگوييد. ممکن است فرزندتان در مورد چگونگی به دنيا آمدن خودش سؤال بپرسد و شما به اين دليل که نمی‌خواهيد جواب واضحی به او بدهيد، بگوييد لک‌لک‌ها بچه‌ها را به اين دنيا […]

واکنش والدين در مقابل سوالات کودکان بسيار مهم است و تاثير زيادی در شکل‌گيری شخصيت فرزندان دارد. در هيچ شرايطی به فرزندتان دروغ نگوييد. ممکن است فرزندتان در مورد چگونگی به دنيا آمدن خودش سؤال بپرسد و شما به اين دليل که نمی‌خواهيد جواب واضحی به او بدهيد، بگوييد لک‌لک‌ها بچه‌ها را به اين دنيا می‌آورند يا جواب‌هايی مثل اينکه از بيمارستان تو را انتخاب کرديم.

 

دقت کنيد که شما از آن خانواده ‌هايی نباشيد که جواب سوالات کودکتان را به اين صورت می‌دهيد. اينگونه جواب‌ها 2 پيامد منفی دارد؛ دروغ والدين باعث می‌شود کودک به والدين خود اعتماد نکند يا اينکه تصور کند شما به‌عنوان پدر و مادر نادان هستيد و در اينجا رابطه بين والد و کودک آسيب می‌بيند.

 

در چنين شرايطی معمولا بهترين حالت اين است که از خود کودک بپرسيم در مورد سوال مطرح‌شده‌اش چه اطلاعاتی دارد. در واقع در قدم اول بايد اطلاعات کودک را استخراج کنيم تا متوجه شويم چه چيزي در ذهنش دارد. ممکن است فرزندتان از يک منبع نادرست به جواب سوالش رسيده باشد و به همين دليل به‌عنوان يک والد بايد بدانيد چه چيزي در ذهن کودکتان است.

 

بعد از اينکه فرزندتان اطلاعات خودش را بيرون ريخت سعی کنيد دانسته‌هايش را در مورد سوال را تصحيح کنيد. اگر جواب فرزندتان براساس باور ها و عقايد مشروع نبود اصلا دستپاچه نشويد و سعی کنيد با آرامش، داده‌های مناسب سن فرزندتان به او بدهيد چون اگر غير اين عمل کنيد تاثير سوئی در شخصيت فرزند می گذارد و سوالات او برايتان به يک دغدغه بزرگ تبديل خواهد شد.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما