مارس 11
بازدید : 6440
نظرات : بدون دیدگاه
اسکیت سواری

یاد گرفتن اسکیت سواری مانند یادگیری دوچرخه سواری است؛ اگر آن را یکبار به درستی بیاموزید ، دیگر آن را فراموش نمی کنید. ادامه کار این است که مهارت های اسکیت سواری خود را بهبود ببخشید. امروزه اسکیت سواری از ورزش های مفرح و شادی است که بسیلری از کودکان را شیفته خود کروه است. […]

یاد گرفتن اسکیت سواری مانند یادگیری دوچرخه سواری است؛ اگر آن را یکبار به درستی بیاموزید ، دیگر آن را فراموش نمی کنید. ادامه کار این است که مهارت های اسکیت سواری خود را بهبود ببخشید. امروزه اسکیت سواری از ورزش های مفرح و شادی است که بسیلری از کودکان را شیفته خود کروه است. کودکان با اسکیت سواری در کوچه و محله و مکان های تفریحی اطراف خانه به راحتی می توانند تجربه های متنوعی را در اسکیت سواری بدست آورند؛ البته اگر اسکیت سواری را به خوبی و درست یاد گرفته باشند.

 

  • یادگیری اسکیت سواری

۱. آموزش را در خانه و ابتدا بر روی فرش یا کارپت شروع کنید، و به کودک خود اجازه دهید که به کفش اسکیت خود عادت کند و پای خود را با آن وقف دهد. این کار باعث می شود که کودک در مراحل بعدی اسکیت سواری احساس راحتی داشته باشد.

 

۲. زمین خوردن و از دست دادن تعادل را تمرین کنید. به او یاد دهید که وقتی احساس تلو تلو خوردن کرد و نتوانست کنترل خود را حفظ کند، باید سریعا خم شود و بالاتنه بدن خود را به زمین نزدیک کند. این کار باعث کاهش قدرت مرکز گرانش می شود. اگر بعد از این کار یا بعد از زمین خوردن نتوانست از زمین بلند شود، دست او را نگیرید، به او بگویید که خودش را به یک سطح بلند و محکم برساند و با تکیه بر آن و بدست آوردن تعادل خود از جا بلند شود.

 

۳. توقف کردن را به او یاد دهید. در هنگام توقف یا ترمز اسکیت سوار باید زانو های خود را کمی خم کند و بر پاشنه پای خود به سمت پایین و عقب فشار وارد کند‌. در همین حین فرد باید وزن خود را بر پای مخالف بیاندازد، نه بر روی پایی که با آن ترمز انجام می شود. برای یاد دادن بهتر می توانید از تمرین «چراغ قرمز و سبز» استفاده کنید. از کودک خود بخواهید در یک مسیر مستقیم به سمت شما اسکیت سواری کند، هر وقت شما کلمه «چراغ قرمز» را به زبان آوردید، او باید ترمز کند، سپس چراغ را سبز کرده و این کار را چندین بار تکرار کنید.

 

۴. به او یاد دهید که چگونه باید اسکیت سواری را آغاز کند. ابتدا از او بخواهید که کفش های اسکیت را بپوشد، بعد به او بگویید مانند پنگوئن راه برود (پاشنه پاها را به هم بچسباند و پنجه ها را به سمت خارج متمایل کند). به مرور فاصله بین گام ها را افزایش دهید، و به او یاد دهید که مانند سربازان با قدم های کوتاه رژه برود، این کار به تمرکز بر حفظ تعادل در حین اسکیت سواری کمک می کند. برای شروع اسکیت سواری این قدم های کوتاه و کوچک بسیار مهم است.

 

۵. برای آموزش اسکیت سواری به سمت جلو، ابتدا کار را بدون اسکیت و تنها با جوراب بر روی فرش شروع کنید. به کودک بیاموزید که در اسکیت سواری برخلاف راه رفتن یا دویدن پا به صورت مستقیم به جلو حرکت نمی کند. پا باید به سمت جلو و کناره ها و با زاویه حرکت کند. برای این کار می توانید از یک ماژیک یا گچ استفاده کنید و بر روی زمین علامت هایی بگذارید تا کودک به طرز صحیح گام برداشتن پی ببرد.

 

۶. به او کمک کنید که قدرت حفظ تعادل خود را از همین آغاز کار بالا ببرد. باز کردن دست ها مانند بال هواپیما را که فراموش نکرده اید؟!

 

۷. وقتی آموزش را به محیط خارج از خانه منتقل کردید، یک مکان صاف و هموار را برای اسکیت سواری پیدا کنید. یک پارکبنگ عمومی خالی، حیاط آپارتمان یا پیست هتی مخصوص اسکیت بسیار مناسب اند. بیشتر کودکان دوست دارند اسکیت سواری را بر روی چمن نیز امتحان کنند، بنابراین با انتخاب یک مکان مناسب از این کار پیشگیری کنید تا به کفش اسکیت آسیب نرسد.

 

۸. در مراحل آموزش اسکیت سواری با فرزند خود جدی باشید. در تشویق و تحسین او سخت بگیرید اما نکات و توصیه های منطقی و آگاهانه داشته باشید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما