می 2
بازدید : 906
نظرات : بدون دیدگاه
دوچرخه

آیا تاکنون برای کودک تان دوچرخه نو خریده اید؟ اگر این کار را کرده اید، قاعدتا باید مراقب امنیت او بوده و از او بخواهید مراقب خودش باشد. اغلب هنگامی که کودک برای اولین بار صاحب دوچرخه می شود، به نظر نمی رسد مسئولیتی در قبال مراقبت از دوچرخه اش بر عهده گیرد. در این […]

آیا تاکنون برای کودک تان دوچرخه نو خریده اید؟ اگر این کار را کرده اید، قاعدتا باید مراقب امنیت او بوده و از او بخواهید مراقب خودش باشد. اغلب هنگامی که کودک برای اولین بار صاحب دوچرخه می شود، به نظر نمی رسد مسئولیتی در قبال مراقبت از دوچرخه اش بر عهده گیرد. در این گونه مواقع کودک نیاز به نصیحت دارد و شما می توانید با کمی صبر و حوصله او را در مقابل دوچرخه اش مسئول بار آورید. قبل از هر چیز، کنار کودکان تان بنشینید و فهرستی از کارهایی را که او در مورد دوچرخه اش باید انجام دهد و کارهایی را که نباید انجام دهد تهیه نمایید.

 

کودک ممکن است لیست را در جایی از دوچرخه، درون جیب یا حتی درون کیفش بگذارد. بنابراین به راحتی به آن مراجعه کرده و پی می برد برای آنکه دوچرخه داشته باشد و اصول ایمنی آن را رعایت کند باید این رهنمودها را به کار برد. برای کودکان تان توضیح دهید برای اینکه شخصی با یک هواپیمای بزرگ بپرد، لازمه اش دانستن مواردی است که بدون آنها او قادر نخواهد بود از زمین بلند شود. به کودک بفهمانید در صورتی که دوچرخه اش آسیب ببیند، شما قادر نخواهید بود دوچرخه دیگری برایش بخرید، حتی او نباید دوچرخه را به عنوان هدیه از کسی قبول کند. بنابراین کودک متوجه می شود که باید مراقب دوچرخه اش باشد.

 

شما باید در مورد اصول ایمنی دوچرخه با کودک تان صحبت کنید. این مورد بسیار اهمیت دارد و نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت. زیرا ممکن است زندگی کودک تان به خطر افتد و شما قاعدتا نمی خواهید او را در وضعیت خطرناکی ببینید و به دلیل آنکه با او در این مورد صحبت نکرده اید و او دچار آسیب شده، احساس پشیمانی کنید.

 

اگر به کودک اجازه دهید هر طور که می خواهد با دوچرخه بازی کند ممکن است یا خودش آسیب ببیند و یا به کودکان کوچک تر آسیب برساند. اگر شما کودک خود را در حالتی دیدید که با بی احتیاطی دوچرخه سواری می کند، فورا او را وادار نمایید از دوچرخه پیاده شود و زمان مشخصی را برای دوچرخه سواری او معین کنید. هرگز نگران نباشید که کودک تان دوچرخه سواری را یاد نمی گیرد، او خیلی راحت یاد می گیرد به شرط آنکه شما صبور باشید و به او کمک کنید.

 

حال وقت آن است که در باره کلاه ایمنی صحبت کنیم. اگر کودک بداند که کلاه ایمنی برای دوچرخه سواری ضروری است، به راحتی این موضوع را می پذیرد. بنابراین از روز اول به کودک بقبولانید که به کلاه نیاز دارد، علی رغم اینکه کلاه باید اندازه اش باشد. بگذارید کودک خودش کلاهش را انتخاب کند. او را با خود به فروشگاه ببرید و اجازه دهید مناسب ترین و ایمن ترین کلاهی را که می بیند انتخاب نماید، حتی اگر کلاه کاملاً شبیه کلاه دوستش باشد.  مطمئن باشید با رعایت این رهنمودها مشکل خاصی در مورد دوچرخه سواری کودک تان نخواهید داشت به شرط آنکه به خوبی او را راهنمایی کنید و او نیز به خوبی رهنمودها را به کار بندد.

 

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما