آوریل 29
بازدید : 1220
نظرات : بدون دیدگاه
خدا محوری

«به زودی خداوند قومی را برانگیزد که خدا آن ها را دوست دارد و آن ها نیز خدا را دوست دارند.» (مائده 54) «رادمردانی که خداوند را چنان که باید شناخته اند و هم ایشانند یاوران مهدی به در آخر الزمان.» امام علی (ع) در فرآیند هدایت و تربیت، اصالت فقط برای خداست. امر هدایت […]

«به زودی خداوند قومی را برانگیزد که خدا آن ها را دوست دارد و آن ها نیز خدا را دوست دارند.» (مائده 54)
«رادمردانی که خداوند را چنان که باید شناخته اند و هم ایشانند یاوران مهدی به در آخر الزمان.» امام علی (ع)

در فرآیند هدایت و تربیت، اصالت فقط برای خداست. امر هدایت و تربیت، به طور ذاتی و استقلالی، به دست خداست و هدف نهایی نیز در فرآیند هدایت و تربیت، خدا محوری و موحد پروری است. و این همان حقیقتی است که تمام  پیامبران و امامان آمده اند تا ما را به سوی آن متوجه سازند و هدف نهایی ظهور امام زمان نیز همین است؛ رساندن انسان به نقطهٔ هدایت و تربیت که همان محبت، معرفت و عبودیست خداوند است.

«زمانی که قائم قیام کند، سرزمینی ہاقی نمی ماند که در آن ندای #شهادت «خدایی جز الله نیست و محمد پیامبر خداست»، بلند نشود.» امام صادق (ع)

امام مهدی (عج) و یاران ایشان از عالی ترین مقامات توحیدی برخوردارند و لحظه ای شرک و شک در ذات الهی به وجود آنان راه نمی یابد. در همین راستا پروردگار هستی به عنوان یک رسالت خانوادگی، با معرفی حضرت لقمان به عنوان پدری حکیم که برای تربیت فرزندی نمونه تلاش می کند، آموزش یگانه پرسشی و شرکت گریزی را جزء اولین برنامه های وی در فرآیند هدا یت و تربیت معرفی میکند:  «ای پسرم! چیزی را همتای خدا قرار مده که شرک، ظلم بزرگی است» (لقمان 13)

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما